اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

اعتبارات ویژه‌ای را به ورزش بانوان اختصاص می‌دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در مجلس و در برنامه توسعه پنجم اقتصادی و در تدوین سیاست‌های 2014 تلاش فراوانی شده است، که سهم ویژه‌ای از اعتبارات و درآمدهای کشوری را به ورزش و به ویژه ورزش بانوان اختصاص دهیم.

اعتبارات ویژه‌ای را به ورزش بانوان اختصاص می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام و‌المسلمین محمد ابراهیم نکونام در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی ریحانه النبی و در جمع بانوان ورزشکار گلپایگانی در سالن هفده شهریور، بیان داشت: در شهرستان گلپایگان ظرفیت‌های فراوانی از نظر علمی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی وجود دارد و این نعمت‌ها برای مسئولان کشور، استان و شهرستان ناشناخته است و ما موظف هستیم تمام تلاش خود را بکار ببندیم و این استعدادها و توانمندی‌ها را شناسایی کنیم.
وی افزود: نظام ورزشی بانوان جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که به خاطر رعایت مسائل شرعی ملزم به حفظ حجاب هستند، شاید رعایت حجاب در ورزش سخت باشد، اما این تحمل سبب شناخته شدن بانوان ورزشکار ایرانی در سطح خاورمیانه و آسیا به عنوان نمونه و الگوی زنان مسلمان است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار ادامه داد: در مقطعی بانوان فوتبالیست با پیروزی کار خود را آغاز کردند اما در مرحله بعد به خاطر مسائل سیاسی و داشتن حجاب از بازی محروم شدند، ولی همین محرومیت سبب بیداری بانوان در سطح کشورهای منطقه شد.
وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی و در برنامه توسعه پنجم اقتصادی و در تدوین سیاست‌های 2014 تلاش فراوانی شده است، که سهم ویژه‌ای از اعتبارات و درآمدهای کشوری را به ورزش و به ویژه ورزش بانوان اختصاص دهیم.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که به خاطر بعد مکانی و مسافتی که از گلپایگان تا اصفهان وجود دارد و با توجه به نوع فرهنگ و نگرشی باید در شهرستان گلپایگان پایگاه ورزشی مستقلی ایجاد کنیم و برای تحقق این امر با تربیت بدنی اصفهان و وزارت ورزش در حال رایزنی هستیم.

* ورزشگاه نقش جهان به گلپایگان ضرر زد
وی با اشاره به ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: در سال گذشته از اعتبارات شهرستان گلپایگان 100 میلیون تومان به عنوان دیون و بدهکاری گلپایگان به ساخت نقش جهان اختصاص یافت، ورزشکاران گلپایگان از ورزشگاه نقش جهان استفاده نمی‌کنند، و این تنها ضرر و زیانی است که از ناحیه نقش جهان اصفهان به گلپایگان رسید و انتظار داریم دیگر شاهد این نوع مسائل نباشیم.
نکونام در ادامه از کلنگ زنی باغ بانوان در ماه آینده خبر داد و بیان داشت: با همکاری شهرداری گلپایگان در فضایی به مساحت سه هکتار باغ بانوان کلنگ زنی می‌شود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: در باغ بانوان فضاهای ورزشی و تفریحی سرباز و پوشیده احداث و پیش‌بینی می‌شود بیش از 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه نیاز باشد.
در ادامه جلسه فرماندار گلپایگان بیان داشت: از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان 470 میلیون تومان اعتبار برای تربیت بدنی شهرستان در نظر گرفته شده و انتظار داریم با همین بضاعت کم توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان شود.
به گزارش فارس، در پایان مراسم به داوران، ورزشکاران و تیم‌های ورزشی که در ماه رمضان و در جشنواره ریحانه النبی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول