اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه مجسمه‌سازی صورت گرفت؛

کودک مشهدی نماینده ایران در جشنواره OPEN ایتالیا

خبرگزاری فارس: کودک هنرمند مشهدی کوچک‌ترین مجسمه‌ساز ایران، تنها نماینده ایران در جشنواره بین‌ا‌لمللی OPEN ایتالیا بود.

کودک مشهدی نماینده ایران در جشنواره OPEN ایتالیا
مادر مهدیار عرب این کودک مجسمه‌ساز و خلاق در نمایشگاه سراج که به دعوت استاندار غرفه‌ای برای مهدیار عرب در این نمایشگاه شرکت داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دعوت مهدیار برای شرکت در این جشنواره بین‌المللی و برگزاری دو گالری از آثارش بازتاب رسانه‌ای وسیعی داشت.
هدی عرب افزود: خلاقیت و حضور مهدیار عرب در این نمایشگاه و حضور در کنفرانس خبری، که با همکاری و حمایت رایزن فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا برگزار شد، بازتاب رسانه وسیعی در آمریکا، آلمان و فرانسه داشت.
مادر مهدیار گفت: مهدیار 9 تابلو از آثارش را در یک گالری که تابلو ظهر عاشورا نیز در شمار این آثار بود و 4 اثرحجمی را در گالری دیگری به نمایش گذاشت و مارکو مولر رئیس فستیوال وین آل سینمای و نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، از مهدیار تقدیر کرد و مهدیار نیز یکی از آثارش را به وی اهدا کرد.
هدی عرب افزود: مهدیار عرب در کنار 28 هنرمند هنرهای تجسمی از کشورهای مختلف به عنوان نماینده ایران در این جشنواره شرکت کرد و رئیس جشنواره بین‌المللی open در نامه‌ای خواست تا مهدیار را برای جشنواره وین آل ونیز که دو سالانه هنرهای تجسمی است باز هم به ایتالیا دعوت و در این جشنواره
نیز شرکت کند.
مادر مهدیار عرب ضمن بیان اینکه حضور مهدیار در چهاردهمین دوره جشنواره OPEN سبب شد که رئیس این جشنواره آن را سال نوآوری معرفی کند، افزود: در چهارده سال برگزاری این جشنواره کودکی با این سن کم تا بحال به جشنواره راه پیدا نکرده بود که مهدیار نخستین و تنها شرکت کننده خردسال این
جشنواره بود.
عرب اظهار داشت: رئیس جشنواره در نامه‌ای به سفیر ایران در ایتالیا خواست تا شرایط حضور مهدیار را به خانه هنرمندان فرانسه و مراحل شکوفایی هرچه بیشتر این هنرمند خردسال ایرانی را فراهم کند.
مهدیار درباره استقبال از این هنرمند کوچک مشهدی افزود: مهدیار برای شرکت در چهارسالانه هنرهای تجسمی به واشنگتن و کشور آذربایجان نیز دعوت شد که فعلا این برنامه‌ها را برای لطمه نخوردن درس‌هایش رد کردیم.
مادر مهدیار عرب ضمن تشکر از استاندار خراسان رضوی و معاونت سیاسی،امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: غفاری در دستوری کتبی خطاب به موسویان از مهدیار برای ایجاد یک گالری دائم جهت بازدید زائران امام رضا (ع) خبر داد.
عرب افزود: غفاری نیز دستوری مبنی بر ثبت آثار ارزشمند این هنرمند خردسال و ثبت شناسنامه اثر گفت: به‌خاطر ثبت‌نشدن و شناسنامه‌دار نبودن این هنر، مورد تعجب محافل هنری و رسانه‌ای  بین‌المللی قرار گرفتیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول