اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد:

کاهش صدور پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در سیستان‌و‌بلوچستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: با تفویض اختیار برخی مجوزها به سیستان‌وبلوچستان روند صدور پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در زمینه معدنی در این استان کاهش پیدا می‌یابد.

کاهش صدور پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در سیستان‌و‌بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن‌پور در گردهمایی مکتشفان و بهره‌برداران معدنی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در بخش معدن بسیار غنی است و با برنامه‌ریزی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بحث تفویض اختیار صدور مجوزهای معدنی به سیستان و بلوچستان، روند صدور این مجوزها کاهش پیدا خواهد کرد. 
وی افزود: هم‌اکنون نیاز به مواد معدنی در دنیا افزایش پیدا کرده و استان نیز در این زمینه توانمندی‌های بالقوه‌ای دارد و صنایع نیز باید بر اساس مواد معدنی در استان شکل گیرد تا توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال را به همراه داشته باشد. 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: همراهی تولید و تجارت در توسعه استان بسیار تأثیر گذار است و دغدغه عرضه محصولات معدنی در بازارهای جهانی باید مرتفع شود، زیرا در زمینه برخی محصولات، شاخص کشوری هستیم.
حسن‌‌پور به ایجاد تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: با ایجاد تعاونی‌های معدنی متشکل از افراد بومی، زمینه رشد و توسعه فعالیت‌های معدنی فراهم خواهد شد و زمینه تولید مبتنی بر صادرات در استان ایجاد می‌شود. 
وی افرود: شرکت‌های مشاوره‌ای در سطح استان ایجاد شده و آمادگی لازم را به برای مشاوره در زمینه معدن دارند و کارشناسان این سازمان نیز در برخی موارد آمادگی لازم را در این بخش دارند و آموزش به معدنکاران و بهره‌برداران نیز از درجه  اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان‌و‌بلوچستان تصریح کرد: ایجاد راه‌های دسترسی که شاید یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه است با توجه ویژه و به صورت جدی در حال پیگیری است. 
حسن‌پور عنوان کرد: برخی فعالیت‌ها در زمینه اکتشاف و معدن به زودی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و متقاضیان صدور گواهی‌ها می‌توانند روند صدور مجوزها را رصد کنند.
این مسئول اذعان داشت: در سیستان و بلوچستان تعداد 126 پروانه بهره‌برداری و مجوز برداشت معدنی در حال فعالیت هستند و به طور مستقیم در فعالیت‌های معدنی دو هزار نفر مشغول به کار هستند و میزان ذخایر معدنی شناسایی شده استان نیز بیش از یک میلیارد تن است که سهم استان از ذخایر شناسایی شده کشور 5.3 دهم درصد است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول