اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوسفند؛

عرضه گوسفند در انزلی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: جلسه ساماندهی عرضه گوسفند به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت آن در انزلی با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

عرضه گوسفند در انزلی ساماندهی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، جلسه ساماندهی عرضه گوسفند در این شهرستان با نزدیک شدن به عید سعید قربان پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری انزلی تشکیل شد.
کارشناس امور اقتصادی فرمانداری انزلی در این جلسه با تاکید بر ساماندهی عرضه دام بهداشتی و سالم و قیمت مناسب اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل صادره و فرارسیدن ایام حج و عید سعید قربان و نیز به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوسفند و اطمینان از عرضه دام بهداشتی و سالم لازم است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.
حسین علیپور دسترسی آسان و بهتر و در نظر گرفتن محل مناسب برای بازار گوسفند را از ضروریات دانست و تصریح کرد: عرضه دام باید سالم و بدون بیماری انجام شود و محیط عرضه دام نیز کاملا بهداشتی باشد.
رئیس اتحادیه قصابان انزلی نیز در این جلسه اظهار داشت: تعیین مکان متمرکز برای عرضه گوسفند قربانی موجب جلوگیری از تفاوت قیمت کاذب می‌شود.
محمد جلیل‌پور ادامه داد: در عید سعید قربان که از قوچ «گوسفند نر» به عنوان قربانی استفاده می‌شود در قیمت گوشت عرضه شده در قصابی‌ها که بیشتر از نوع گوسفند ماده هستند تاثیری پیدا نمی‌کند.
در این جلسه که هر یک از روسای اداره‌های بازرگانی، جهاد کشاورزی، نماینده شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و رئیس مجموع امور صنفی انزلی به نقطه نظرات خود پرداختند، تصمیماتی گرفته شد.
در این جلسه مقرر شده که در راستای جلوگیری از پدید آمدن جلوه نامناسب در شهر رعایت بهداشت و تجمیع محل عرضه دام، دو نقطه مناسب در انزلی و غازیان برای عرضه گوسفند زنده در نظر گرفته شود.
تعیین محوطه پارک 17 هکتاری مقابل بقعه بی‌بی حوریه برای عرضه گوسفند بهداشتی از دیگر تصمیم‌های این جلسه بود و همچنین مقرر شده که شهرداری انزلی و ناحیه غازیان واحدهای سد معبر را برای جلوگیری از پیاده کردن و عرضه گوسفند در سطح نقاط دیگر شهر فعال کنند.
در جلسه مذکور مقرر شده که شهرداری‌های انزلی و غازیان در دو محل تعیین شده پرده‌ای مناسب با عنوان «محل عرضه گوسفند قربانی» تهیه و نصب کنند و آدرس دو محل را برای اطلاع عموم در نقاط پرجمعیت و در معرض دید مردم قرار دهند.
شهرداری انزلی در این جلسه موظف شده که پس از پایان عرضه گوسفند قربانی نسبت به پاکسازی میادین عرضه از پس‌مانده‌ها و فضولات دامی و جمع‌آوری به موقع پسماندهای کشتار در سطح شهر اقدام به موقع و مناسب به عمل آورد.
اداره بازرگانی انزلی نیز موظف شده تا نسبت به استعلام قیمت گوسفند قربانی از شهرستان‌های مجاور استعلام کرده و از عرضه گوسفند با نرخ‌های کاذب بالا جلوگیری کند.
جهاد کشاورزی انزلی نیز وظیفه هرگونه همکاری و هماهنگی با عوامل فعال و مربوطه را به عهده‌ گرفته و مقرر شده که نیروی انتظامی این شهرستان با واحدهای سد معبر شهرداری‌ها و دیگر موارد در برقراری نظم و امینت همکاری کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول