اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان خبر داد:

افزایش رشته‌های تکمیلی در پیام نور رشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور گیلان گفت: به‌زودی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور رشت افزایش می‌یابد.

افزایش رشته‌های تکمیلی در پیام نور رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مرتضی رضایی‌صوفی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور این شهرستان در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی تربیتی زینبیه (س) لنگرود، اظهار داشت: ابزار و امکانات خوب دانشگاهی از راه‌های رسیدن به توسعه در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دانشگاه‌های مختلفی وجود داشت که بیشتر در حوزه‌های تعلیم افرادی که فرصت حضور در دانشگاه را پیدا نمی‌کردند فعالیت می‌کرد، تصریح کرد: بعد از انقلاب این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا جهش بسیار خوبی داشته است. 
رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، ادامه داد: در نگرش و برنامه‌ریزی‌های گذشته دانشگاه دگرگونی ایجاد و اهدافی برای آن تعیین شد که توانست این دانشگاه را به یکی از دانشگاه‌های موفق به گمان دانشگاه‌های دنیا تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بعد از انقلاب زمینه‌های توسعه کمی و کیفی بر اساس چشم‌اندازهای تعریف شده را فراهم کرده است، افزود: در گذشته یکی از محدودیت‌های تحصیلی این بود که به دلیل کمبود امکانات تعداد کمی می‌توانستند به دانشگاه وارد شوند و تعداد بسیار زیادی از داوطلبان نمی‌توانستند وارد دانشگاه شوند و این آفتی بود که در کشور وجود داشت.
رضایی‌صوفی، نظام دانشگاه پیام نور را برگرفته از دانشگاه‌های مطرح دنیا دانست و اضافه کرد: ورودی دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر آسان‌تر و خروجی آن با کیفیت مطلوب همراه است.
وی با اشاره به اینکه اخیرا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشگاه پیام نور جهش خوبی را آغاز کرده، ابراز داشت: دانشگاه‌های پیام نور از برترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند.
این مسئول با تصریح بر اینکه هم‌اکنون چهار رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور رشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: به‌زودی شاهد افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی خواهیم بود.
وی، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار افزایش 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور رشت شد.
رضایی‌صوفی با اشاره به اینکه از کتاب‌های دانشگاه پیام نور به عنوان منابع اصلی تحصیلات تکمیلی استفاده می‌شود، ابراز داشت: دانشجویان با وجود محدودیت‌ها در زمان تحصیل باید به تلاش مضاعف خود ادامه دهند.
وی بر ضرورت فراهم کردن امکانات خوب دانشگاهی برای دانشجویان تاکید کرد و اذعان داشت: ابزار و امکانات خوب دانشگاهی از راه‌های رسیدن به توسعه در جامعه است.
به گفته این مسئول، 7 هزار و 300 نفر در دانشگاه پیام نور رشت تحصیل می‌کنند.
وی دانشگاه پیام نور لنگرود را یکی از بهترین مراکز دانشگاهی در گیلان برشمرد و افزود: این دانشگاه از جهات مختلف در استان یکی از بهترین مراکز دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 13 آبان تنها بخشی از تاریخ معاصر کشور ما نیست بلکه بخشی از هویت انقلابی، اسلامی، سیاسی و فرهنگی ما است، اظهار داشت: اگر این مناسبت‌ها نبود ما بخشی از آن ساختار هویتی خود را نداشتیم.
فریبرز احمدی‌نژاد افزود: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی این پیام را به ما می‌رساند که تا زمانی به عدالت و ارزش‌های اسلامی تکیه می‌کنیم جبهه مقابل ما ظلم و استبداد خواهد بود و این مناسبت‌ها سندی بر حقانیت نظام است.
وی اذعان داشت: دانشگاه و دانشجوی امروز ما باید از گذشته، حال و آینده خود خبر داشته باشد و برای آن برنامه‌ریزی کند.
رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود، اصل تغییر و تحول را یکی از اصول حاکم در زندگی انسان‌ها عنوان کرد.
در این مراسم فریبرز احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور واحد لنگرود معرفی و از تلاش‌های حسین کریم‌نژاد رئیس قبلی دانشگاه قدردانی شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول