اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل:

نماز محکم‌ترین سد انحراف عقیدتی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: نماز محکم‌ترین سد و عامل پیشگیری از انحراف عقیدتی استکبار جهانی در حوزه جوانان است.

نماز محکم‌ترین سد انحراف عقیدتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکر‌الله عبدی صبح امروز در همایش رابطان نماز دستگاه‌های اجرایی و ائمه جماعات مدارس شهرستان گرمی اظهار داشت: اقامه نماز در اول وقت در حقیقت به خاک مذلت نشاندن شیطان و برطرف کردن هوای درون است که سبب می‌شود انسان با روحی آرام و اعتقادی راسخ بتواند در برابر شیطنت هواهای نفسانی ایستادگی کرده و با آن مقابله کند.
وی با یادآوری اینکه امروز تمام استکبار جهانی در سنگری واحد و با به راه انداختن هزاران کانال ماهواره‌ای تلاش می‌کنند تا عقیده و اعتقاد جوانان ما را مورد هجمه سنگین قرار دهند، افزود: ایجاد انحراف در عقیده پاک و مطهر کاری سنگین و زمانبر است و اگر مربیان، معلمان و روحانیون ما در این باب دقت و هوشیاری نداشته باشند ممکن است انحراف عقاید زمینه بد‌بینی را در جامعه و گسست اعتقادات را سبب شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل به فراگیر شدن اقامه نماز در ادارات و مدارس تاکید کرد و ابراز داشت: تبیین و تعمیق باورهای دینی در جوانان و نوجوانان بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمن است که امروز با استفاده از ابزار رسانه حتی در خانه‌های ما قصد دزدیدن ضمیر روشن و اعتقاد پاک نسل آینده ما را دارند.
عبدی با اشاره به تبلیغ متعدد در حوزه انحراف عقیدتی به ویژه شیطان‌پرستی در برخی از مناطق و از سوی تعدادی از گروه‌ها و تشکل‌های در خدمت دشمن گفت: این افراد و گروه‌ها با رنگ و لعاب مختلف سعی می‌کنند با ایجاد تزلزل در اعتقاد و باور جوانان ما آنها را نسبت به دین اسلام بدبین کنند به همین دلیل با ابزاری چون شیطان‌پرستی در صدد بی‌هویت و خنثی نشان دادن احکام محکم الهی هستند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل تکیه و توسل به دو رکن اسلامی یعنی نماز و قرآن را نجات‌بخش توصیف کرد و ابراز داشت: نباید احساس کنیم متوسل شدن به این رکن در کوتاه مدت می‌تواند هدایتگری و رهنمون شدن ما را به سعادت رقم بزند بلکه در دین اسلام اجرای حدود و احکام اسلامی به طوری مستمر می‌تواند نتایج و ثمرات خود را نشان دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گرمی نیز با بیان اینکه در اغلب مدارس شهرستان گرمی اقامه نماز به صورت جماعت و تبیین احکام اسلامی برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها سبب می‌شود تا دانش‌‌آموزان به عنوان نسل آینده انقلاب با محتوا و غنای احکام اسلامی آشنا شوند.
حجت‌الاسلام وجه‌الله فتاحی اضافه کرد: توجه به فریضه نماز و خواندن نماز به جماعت و در اول وقت می‌تواند سعادت انسان را در دراز مدت و به صورت مستقیم رقم بزند چرا که تکیه بر نماز به عنوان ام‌الفرایض همیشه در هدایتگری واقعی انسان مفید و موثر بوده است.
وی همچنین از برگزاری همایش  فرهنگ نماز در گرمی خبر داد و اذعان داشت: این همایش ماه آینده و به منظور تبیین و تشریح فواید و ثمرات این فریضه الهی برگزار می‌شود تا جوانان ما بیشتر با مبانی عقیدتی و دینی آشنا شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول