اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه مشهد اعلام کرد:

آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی افغانستان

خبرگزاری فارس: مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: ایران آمادگی کامل در برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کشور افغانستان را در شهرهای صنعتی و بزرگ را دارد.

آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی افغانستان
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از هرات، عباسعلی خاکسار صبح امروز در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران در هرات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور جمهوری اسلامی ایران ، نمایشگاه بین‌المللی مشهد، آمادگی کامل را برای تامین تمام تجهیزات مورد نیاز در اجرای نمایشگاه اختصاصی افغانستان را دارد.
وی افزود: روابط عمیق و بین‌المللی دو کشور از جمله نزدیکی مزرها ، تامین امنیت مسیرهای ارتباطی و تجاری، اشتراکات فرهنگی و زبانی و دوستی دو کشور ایران و افغانستان یکی از مهمترین مزیت‌های جهانی است که باید به بهترین شکل ممکن در جهت توسعه و  آبادانی منطقه استفاده شود.
مدیر نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به دستاوردهای دوره‌های پیشین نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در افغانستان گفت: در پی آن هستیم در دوره‌های آتی نمایشگاه‌های اختصاصی را به نمایشگاه‌های تخصصی تبدیل کرده و همچنین با دعوت از کشورهای منطقه نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی را در زمینه توسعه و آبادانی افغانستان برگزار کنیم.
خاکسار تصریح کرد: برگزاری چندین دوره نمایشگاه اختصاصی در کشور افغانستان نشان‌گر حضور بی‌وقفه صنایع و خدمات فنی و مهندسی گسترده در این کشور است و طبق بررسی‌های به عمل آمده بیش از 50 درصد از شرکت‌هایی که در هردوره از نمایشگاه در سالیان گذشته حضور داشته‌اند، توانسته‌اند به بهانه برگزاری این نمایشگاه‌ها، روابط تجاری گسترده‌ای را با تجار و بازارهای هدف خود در افغانستان ایجاد کنند.
 وی اضافه کرد: دستاورد نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین بسترهای توسعه اقتصادی کشور به عنوان مهمترین ابزار افزایش تعاملات تجاری به روش مطلوب از سوی تمامی نهادهای اجرایی در حوزه اقتصاد و بازرگانی کشور توصیه شد است از این‌رو می‌توان به آن به عنوان تنها عامل ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در کشورهای هدف ازجمله کشور پهناور افغانستان توجهی ویژه داشت.
خاکسار با اشاره به حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان اظهارداشت: در چهار روز برگزاری نمایشگاه ایران در هرات، برای افزایش سطح گفت‌وگوهای تجاری میان تجار و صاحبان صنایع دو کشور 2 نشست تجاری مشترک با طرف‌های تجاری کشور افغانستان و نشستی با کارشناسان سرکنسولگری ایران در هرات جهت آشنایی تجار با قوانین حقوقی و تجاری این کشور تنظیم شده است.
وی افزود: طبق نظرسنجی‌هایی که در دوره‌های گذشته از نمایشگاه ایران در هرات انجام شده بود، بیش از 15گفت‌وگوی تجاری میان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و تاجران افغانستان به طور قطعی انجام شده بود که در سال گذشته این گفت‌وگوها زمینه تنظیم بیش از 50 میلیون قرارداد تجاری را به‌وجود آورده بود.
در پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات باستان، برای نخستین‌بار مدیران عالی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برای انجام تفاهم‌نامه‌های بیشتر و دست‌یابی به توافقات مشترک با واردکنندگان صنایع ساختمانی از ایران حضور یافته‌اند، همچنین در این دوره از حضور شرکت‌های صنعتی و تولیدی افغانستان به عنوان غرفه‌دار نیز استقبال شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول