اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر انرژی و آب افغانستان؛

پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران هرات باستان با حضور وزیر انرژی و آب افغانستان و استاندار هرات و بیش از 40 شرکت ایرانی در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به کارخود پایان داد.

پنجمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات به کار خود پایان داد
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از هرات، امیر اسماعیل‌خان صبح امروز در مراسم اختتامیه بزرگترین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان در حضور شرکت‌های بزرگ و توانمند صنعتی و تولیدی ایران اظهار داشت: دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان، در هیچ‌ زمان از تاریخ یکدیگر را تنها نگذشته‌اند و همیشه برای توسعه و‌ آبادانی یکدیگر حرکت کرده‌اند.
‌وی افزود: توسعه و آبادنی افغانستان‌، توسعه تمام خاورمیانه است و هرات نیز در این بین به عنوان نگین آسیای میانه، در تمام زمینه‌های صنعتی‌، تولیدی و زیرساختی آمادگی دارد تا همکاری‌های خود را بیش از پیش با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.
‌وزیر انرژی و آب افغانستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون نقش تاثیرگذاری در توسعه و رونق اقتصادی افغانستان دارد و ما امیدواریم شاهد روزی باشیم که تمام مردم افغانستان از تمام نعمت‌های رفاهی‌، اشتغال و امنیت برخوردار باشند.
‌وی با اشاره به اینکه دوستی و برادری دوملت ایران و افغانستان هیچ مرزی ندارد گفت: ایران بزرگ و برادر افغانستان، توانسته است به صورت همه جانبه به آبادانی این کشور کمک کند و امنیت و آرامشی که امروز تمام افغانستان از آن برخوردارند می‌تواند نشان از جدیت جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات و رونق اقتصادی باشد که برای همه جهانیان آشکار شده است.
در ادامه اختتامیه پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات باستان با اشاره به فعالیت‌های صنعتی و خدماتی و تولیدی ایران در افغانستان اظهار داشت: امروز ضروری‌ترین نیاز افغانستان اشتغالزایی و رفع بیکاری و دستیابی به صلح و ثبات دایمی است.
وی با اشاره به جنگ‌های پی‌درپی در افغانستان اظهار داشت: در کشوری که روزانه عملیات‌های نظامی در آن صورت می‌گیرد و همیشه در آتش و خون بوده و هست، فعالیت اقتصادی و حضور مستمر برای توسعه و آبادنی آن‌، جهاد اقتصادی در عرصه جهانی محسوب می‌شود.
‌رحیم محمدی‌یکتا تصریح کرد‌: امروز افغانستان با 10 سال گذشته قابل مقایسه نیست و حتی امروز که بسیار پیشرفت کرده و در جهت آبادانی شتاب گرفته است،مدیران این استان نیز،با دست‌های خالی در پی آبادانی جمهوری اسلامی افغانستان هستند.
 وی با اشاه به اینکه عقب‌ماندگی‌های این کشور ظرف مدت کوتاه از میان برداشته نمی‌شود ادامه داد: تلاش ، همبستگی و برادری دو کشور ایران و افغانستان  امروز بیش از گذشته به به پایداری رسیده است و جمهوری اسلامی ایران با تمام توان برای آبادانی ، صلح و امنیت افغانستان ایستاده و آماده است.
در ادامه از شرکت‌های حاضر در پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات باستان تقدیر و تشکر به عمل آمده و تمام راهکار های لازم نیز جهت توسعه و چگونگی افزایش حضور آنان در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پنجمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان از10 تا 13 آبان‌ماه سال‌جاری با حضور 50 شرکت توانمند از سراسر ایران در تالار جلال الدین محمد بلخی هرات افغانستان برپا شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول