اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش آموزان و مسئولان؛

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز نایین برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور دانش آموزان و مسئولان، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز نایین در محل سالن امام خمینی (ره) نایین برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز نایین برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، سرهنگ محمد اسفیجانی پیش‌ازظهر امروز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان نایین در محل سالن امام خمینی (ره) نایین اظهار داشت: هدف از اجرای برنامه‏های متنوع در هفته بسیج دانش‏آموزی، توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و معرفی دستاوردها و عملکردهای سازمان بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های علمی،‌ فرهنگی، معرفتی، سازندگی و اجتماعی به جامعه است.
وی ادامه داد: برنامه‏های هفته بسیج دانش‌آموزی به منظور ثبت تاریخی دلاورمردی‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود که امیدواریم در این امر موفق باشیم.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان نایین تصریح کرد: تقویت روحیه نشاط، شادابی، خلاقیت و نوآوری و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان و سازماندهی بسیجیان این قشر در حلقه‌های صالحین دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی با اشاره به حساسیت دوران نوجوانی و دانش آموزی افزود: از ویژگی‌های دوران نوجوانی و دانش‌آموزی بهره‌مندی از روحیه نشاط، شادابی،‌ خلاقیت و نوآوری و داشتن توان حرکت به سوی رشد تعالی و تکامل است و این که از این دوران طلایی به عنوان دروازه ورود به عرصه‏های مسئولیت‌پذیری نام برده می‌شود، یکی از دلایلش وجود همین ویژگی‌ها است.
اسفیجانی اضافه کرد: دانش آموزان بسیجی ما کسانی بودند همانند شهید محمد حسین فهمیده، آن نوجوان 13 ساله، که برای مقابله با تانک‌های دشمن، نارنجک به خود می‌بندد و به زیر تانک می‌رود و یا سهام خیام، دختر شجاع هویزه‌ای که در سن 12 سالگی سنگ در دامن خود جمع می‌کند و به جنگ دژخیمان بعثی و ماشین جنگی دشمن می‌رود و آنقدر در صحنه می‌ماند تا به شهادت برسد.
وی ادامه داد: تمامی هدف ما انتقال آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که این شهیدان بزرگوار به خاطر آن جان خود را فدا کرده‌اند و در راستای اعتلا و ارتقای آن تلاش کرده‌اند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان نایین در ادامه با اشاره به برگزاری این یادواره با حضور دانش آموزان بسیجی و مسئولان شهرستان و سخنرانی معاون تربیت و آموزش بسیج نواحی مقاومت سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: در حال حاضر شهرستان نایین بیش از 2هزار و 600 دانش آموز بسیجی، پنج شهید فرهنگی و 60 دانش‌آموز شهید دارد که این یادواره برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر این شهدا برگزار شده است.
وی اضافه کرد: سخنرانی در مدارس با حضور مسئولان در واحدهای مقاومت، دیدار نخبگان سیاسی دانش آموز با امام جمعه موقت، نشست گروه‌های تربیتی طرح صالحین مدارس، آغاز مسابقات قرآنی، وبلاگ نویسی و نشریه دیواری مدارس و نقاشی دانش‌آموزان با موضوع شیطان بزرگ دشمن کودکان از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.
اسفیجانی افزود: همچنین غبارروبی گلزار شهدا قبل از اذان ظهر روز چهارشنبه، ایجاد نمایشگاه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموزی در محل دبیرستان شهید حسینی و همایش دوچرخه سواری دانش آموزان بسیجی در صبح جمعه ۱۳آبان از جمله دیگر برنامه‌های هفته گرامی‌داشت بسیج دانش آموزی در شهرستان نایین است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول