اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت کنجد از مزارع قیروکارزین

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برداشت کنجد از 550 هکتار سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

آغاز برداشت کنجد از مزارع قیروکارزین
محمد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: کنجد یکی از محصولاتی است که 550 هکتار از اراضی شهرستان را در سال جاری به کشت خود اختصاص داده و برداشت آن هر سال از اواخر مهر آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به عوامل کاهش سطح زیر کشت کنجد در قیروکارزین نسبت به سال گذشته بیان داشت: امسال کشت کنجد در شهرستان با کاهش 50 درصدی روبه‌رو بود که دلیل اصلی آن تناوب در کشت بوده و سبب روی آوردن کشاورزان به کشت دیگر محصولاتی مانند لوبیا چشم بلبلی شده است.
حیدری با بیان مشکلات کشاورزان کنجدکار ابراز داشت: نبود دستگاه کنجدکار و دستگاه‌های برداشت آن از مشکلات کشاورزان است و امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها 600 تن کنجد از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.
کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی قیروکارزین در ادامه گفت‌وگو با فارس از برگزاری کلاس ترویجی کشت پنبه در قیروکارزین خبر داد و اظهار داشت: یک دوره کلاس آموزشی کاشت، داشت و برداشت در مزرعه پنبه با حضور کشاورزان و کارشناس پنبه جهاد کشاورزی قیروکارزین برگزار شد.
وی ادامه داد: در این کلاس آموزشی توضیحات کاملی از مراحل کاشت، داشت و برداشت پنبه ارائه شد.
این مقام مسئول با اشاره به وقفه 30 ساله کشت پنبه در این شهرستان اظهار داشت: مزارع کشت شده پنبه این شهرستان حدود 30 هکتار است که از نظر عملکرد با شهرستان‌های پنبه‌خیز برابری می‌کند و امیدواریم با برگزاری این کلاس‌ها و استقبال کشاورزان در سال آینده شاهد سطح زیر کشت بیشتری از پنبه در قیروکارزین باشیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول