اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان:

فعالان فرهنگ باید بینش فرهنگی داشته باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تاکستان گفت: فعالان عرصه فرهنگ شایسته است بینش و تفکری فرهنگی داشته و با تعصب و جدیت در این زمینه فعالیت کنند.

فعالان فرهنگ باید بینش فرهنگی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی اکبریان در نوزدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تاکستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده برای توسعه فرهنگی شهرستان به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی، از اهداف مهم ما است.
وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام عظمای ولایت درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی و نظر به اینکه رویکرد سفر سوم هیئت دولت به استان، رویکردی فرهنگی بود، باید در این زمینه گام‌های جدی‌تری برداشته شود.
فرماندار شهرستان تاکستان اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید اعتبارات موجود به صورت عادلانه در سطح شهرها و روستاها توزیع شود تا شاهد رشدی موزون و همه جانبه در جامعه باشیم و در راستای اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های فرهنگی نیاز به پیگیری و جدیت مسئولان و هماهنگی و انسجام در انجام فعالیت‌ها است .
وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بالای فکری و علمی موجود در جامعه، کتاب و کتابخوانی جایگاه مطلوب خود را در ایران ندارد و برای هدایت افکار عمومی به سمت مطالعه لازم است فضاسازی‌های مناسب انجام شده و ابزارهای مورد نیاز در کتابخانه‌ها فراهم شود.
اکبریان تأکید کرد: فضای مکان‌های علمی و فرهنگی باید متناسب با شان و منزلت این اماکن مقدس بوده و از سطحی بالا برخوردار باشد و فعالان عرصه فرهنگ شایسته است بینش و تفکری فرهنگی داشته و شغل خود را تنها به عنوان یک کار اداری نگاه نکنند بلکه با تعصب و جدیت در این زمینه فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی برای ارتقای خدمات‌رسانی و تنوع بخشی به فعالیت‌ها در کتابخانه وجود دارد که در صورت استفاده، موجب افزایش سرانه مطالعه و بالارفتن آمار اعضا می‌شود.
فرماندار شهرستان تاکستان عنوان کرد: از دیگر موارد مهم برای توسعه کتاب و کتابخوانی، حضور پررنگ خیرین است که طی سال‌های اخیر مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی این عرصه را با تحولات چشمگیری همراه کرد که امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها در حوزه کتاب ، شاهد رشد کمی و کیفی کتابخانه‌ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه آمار مطالعه از شاخص‌های مهم فرهنگی در تمامی جوامع است، افزود: بدون مطالعه دستیابی به سطوح بالای علمی و فکری غیرممکن است؛ مسئولان کتابخانه‌ها می‌توانند از طریق اطلاع‌رسانی درباره منابع ارزشمند موجود در کتابخانه و برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مطالعه مفید، در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه گام بردارند.
اکبریان با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، بر پیگیری جدی و اجرای دقیق مصوبات تأکید کرد و گفت: فرمانداری تاکستان برای توسعه کتابخانه‌ها و حرکت در مسیر نهضت مطالعه مفید آماده همکاری همه جانبه با مسئولان مربوطه است.
در ادامه سرپرست شهرداری تاکستان اظهار کرد: ما آماده همکاری برای زیباسازی محوطه کتابخانه‌های عمومی شهر تاکستان و حمایت در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در این شهر هستیم.
غلامحسین جلالی اضافه کرد: شهرداری تاکستان تعامل خوبی با کتابخانه‌های این شهر داشته و به زودی مبلغ کامل سهم نیم درصد درآمدهای محقق شده خود را پرداخت می‌کند تا در صرف هزینه‌های جاری، مسئولان کتابخانه‌ها را  یاری کند.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به تقاضای مردم شهر نرجه و برنامه‌ریزی این اداره کل، امیدواریم با جذب بودجه لازم در این زمینه به زودی ساخت کتابخانه این شهر آغاز شود.
احمد دولتی افزود: هدف کتابخانه‌های عمومی توسعه نهضت مطالعه مفید در جامعه است که این مهم با حمایت و همکاری همه جانبه سایر دستگاه‌ها محقق می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان نیز اظهار کرد: شهرستان تاکستان دارای هفت کتابخانه نهادی و 14 کتابدار است.
کلثوم میرزاحسینی ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار و 118 عنوان کتاب در 86 هزار و 709 نسخه در کتابخانه‌های عمومی تاکستان وجود دارد که با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب امیدواریم با حمایت مسئولان، کارکنان دستگاه‌ها طی این هفته از کتابخانه‌ها بازدید داشته باشند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول