اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس انجمن روانشناسی بالینی ایران:

ایجاد فرصت شناخت مشکلات خانوادگی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس انجمن روانشناسی بالینی ایران ایجاد فرصت شناخت برای جوانان با نظارت والدین در قبل از ازدواج و آموزش مهارت‌های زندگی برگرفته از آموزه‌های دینی را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات خانوادگی ذکر کرد.

ایجاد فرصت شناخت مشکلات خانوادگی را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عبدالله امیدی صبح امروز در همایش دانستنی‌های پیش از ازدواج در این شهرستان، اظهار داشت: شناخت زوج‌های جوان و خانواده‌هایشان از یکدیگر موجب تصمیم‌گیری‌های بهتر برای زندگی آینده است.
وی آماده کردن فضای فرهنگی لازم برای شناخت طرفین و آموزش نحوه برخورد و تعامل زن و شوهر، برگزاری دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج را راهی برای شناخت بیشتر جوانان از فلسفه ازدواج عنوان کرد.
مشاور برنامه رادیو جوان، بزرگ شدن جامعه شهری و کم شدن روابط در خانواده‌ها و پیچیدگی‌ها و تعاملات گسترده بین فرهنگی را از مهم‌ترین دلایل لزوم آموزش جوانان در جامعه کنونی برای امر ازدواج ذکر کرد.
امیدی زیربنای یک ازدواج خوب را انتخاب خوب همراه با علاقه، تعهد و تفاهم دانست و یادآور شد: برای انتخاب خوب باید ذهنی آماده و آموزش دیده داشت و این آمادگی ذهنی با داشتن معیارهایی چون عوامل و شرایط خانوادگی اجتماعی و نیز بهداشت روانی حاصل می‌شود.
وی ایجاد فرصت شناخت دختر و پسر جوان قبل از ازدواج با نظارت والدین، آموزش مهارت‌های زندگی برگرفته از آموزه‌های دینی را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات خانوادگی ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ارائه مشاوره‌های کاربردی و پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در خصوص موانع و مشکلات ازدواج و راهکارهای آن توسط کارشناسان روانشناسی از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش بود.
همایش دانستنی‌های پیش از ازدواج با هدف آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی سالم، شیوه‌های انتخاب همسر و کاهش آمار طلاق با همکاری کلینیک تخصصی روانشناسی بالینی ذهن آگاه، دانشگاه غیرانتفاعی سینا و فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول