اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس هیئت ژیمناستیک کردستان:

کسب 17 مدال قهرمانی از افتخارات ژیمناستیک کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ژیمناستیک کردستان از کسب 17 مدال قهرمانی توسط ورزشکاران این استان در شش ماه گذشته سال جاری خبر داد.

کسب 17 مدال قهرمانی از افتخارات ژیمناستیک کردستان است
شریف یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در هفت ماه گذشته سال جاری 4 هزار و 300 نفر ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان سازماندهی شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش 100 درصدی مواجه بوده است.
وی در ادامه از برگزاری سه دوره کلاس مربیگری و داوری درجه سه بانوان و آقایان خبرداد و گفت: در بین این کلاس‌ها 65 نفر کارت مربیگری درجه 3 دریافت کرده‌اند.
یاوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی 90 ـ 91 ژیمناستیک در کلاس دوم ابتدایی اجباری شد به همین مناسبت 65 نفر از معلمان ورزش آموزش و پرورش استان کردستان زیر نظر مربی و مدرس فدراسیون کردستانی آموزش دیده و در پایان به تمامی شرکت کنندگان کارت مربیگری درجه 3 اهدا گردید.
به گفته وی، سه نفر از ژیمناستیک‌کاران کردستانی به اردوی تیم ملی ژیمناستیک در تبریز دعوت و بعد از برگشت در مسابقات قهرمان، قهرمانان، فردین عبدالقادری و پدرام زاهدی مقام‌های اول و دوم کشور را کسب کردند و جزو فیکس تیم ملی نوجوانان شدند.
رئیس هیئت ژیمناستیک کردستان یادآورشد: تمامی ورزشکاران سایر استان‌های کشور زیر نظر مربیان خارجی تمرین می‌کنند اما ورزشکاران برتر استان با تلاش مربیان بومی به عنوان نخبگان کشور معرفی شده‌اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: سیدامید شیخ‌احمدی به عنوان سرپرست و مربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شد که این تیم را برای شرکت در مسابقات چین همراهی خواهد کرد.
یاوری از حضور بانوان نوجوان ژیمناستیک‌کار کردستانی در مسابقات قهرمانی کشور خبرداد و افزود: این ورزشکاران برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها اعزام شده‌اند.
وی در ادامه به موفقیت‌های ورزشکاران این رشته ورزشی اشاره کرد وگفت: در شش ماه گذشته ژیمناستیک‌کاران استان موفق به کسب 17 مدال قهرمانی کشور در رنگ‌ها و مقطع‌های مختلف شدند.
رئیس هیئت ژیمناستیک کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیشترین فعالیت هیئت ژیمناستیک استان در سه بخش نونهال، نوجوان و جوانان است.
یاوری تصریح کرد: خوشبختانه ژیمناستیک کردستان در این راستا با پیشرفت خاصی روبه‌روست تا جایی که در این رده‌های سنی بین 30 تا 40 نفر آنها به صورت حرفه‌ای و قهرمانی زیر نظر مربیان مجرب استان در حال تمرین هستند.
به گفته وی، این ورزشکاران از قهرمانان و مدال آوران آینده ژیمناستیک استان کردستان خواهند بود.
یاوری به دو پروژه نیمه‌تمام خانه ژیمناستیک شهرستان بانه و سقز اشاره کرد و بیان داشت: از مسئولین خواستاریم با توجه به پیشرفت 50 درصدی این پروژه‌ها که در حال حاضر بلاتکلیف هستند توجه بیشتری شود.
وی در پایان افزود: با توجه به اینکه ژیمناستیک کردستان یکی از قدرت‌های سوم کشور به شمار می‌آید در حال حاضر از لحاظ مالی با مشکل روبه‌رو است و اسپانسر مالی ندارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول