اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌‌علم‌الهدی:

جنبش وال‌استریت دقایق فروپاشی شوروی را برای آمریکا تدایی می‌کند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: بیداری اسلامی در غرب و جنبش وال‌استریت دقایق فروپاشی شوروی را برای آمریکا تدایی می‌کند.

جنبش وال‌استریت دقایق فروپاشی شوروی را برای آمریکا تدایی می‌کند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار داشت: استکبارستیزی جریان اصلی است که به عنوان فرهنگ اصیل شیعه در طول تاریخ بوده است. از برکات این انقلاب و رهبری امام بزرگوار، استکبارستیزی ملت انقلابی و دوستدار اهل بیت ما بوده که الگوی حرکت جهانی علیه استکبار قرار گرفته است.
امام جمعه مشهد با اشاره به روز 13 آبان، این روز را روز استکبارستیزی نامید و گفت: نه تنها امام بزرگوار، استکبارستیزی را خط دادند بلکه اولین حرکت عملیاتی استکبارستیزی در تاریخ اخیر این کشور و ملت را امام در 13 آبان ماه سال 43 و در برابر لایحه ننگین مصونیت قضایی مستشاران آمریکا انجام داد.
عضو مجلس خبرگارن رهبری ادامه داد: در 13 آبان سال 58 استکبارستیزی آنچنان اوج گرفت که به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انجامید و این ضربت بر پیکر هیبت آمریکا در دنیای آن روز نواخته شد.
وی اظهار داشت: 58 سال پیش، کودتای ننگین 28 مرداد را آمریکایی‌ها برپا کردند، 25 سال این کشور را اشغال سیاسی، نظامی و اقتصادی کردند و ده‌ها هزار مستشار آمریکایی 25 سال بر این مردم حکومت کردند؛ هم مملکت ما را چاپیدند و هم مردم ما را تحقیر کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند 100 سند از جنایت آمریکا علیه خودمان داریم که اگر این‌ها را منتشر کنیم، برای آمریکا در دنیای بشریت آبرویی نمی‌ماند" کما این که تا الان هم نمانده است.
وی با اشاره به  آخرین حرکت آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ترور عده‌ای از اعضای سپاه پاسداران ایران گفت: آمریکایی‌ها که الان چندین سال است همه دنیا را به عنوان مبارزه با تروریسم به آتش کشیده‌اند، با کمال وقاحت مهر ابطال بر ادعاهای مبارزه با تروریست خودش زد و اعلام کرده که باید عزیزان مقاوم سپاه پاسداران و فرمانده غیور سپاه قدس را ترور کنند، ببینید این فساد به کجاها رسیده است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه جنایات، جرایم، توطئه‌ها، ‌مظالم، حملات، صرف بودجه و هزینه‌ای که در طول این 33 سال آمریکا در مبارزه با ما انجام داده است، با همه هزینه‌ها و لشکرکشی‌ها و توطئه‌های آمریکا در دنیا علیه مخالفانش برابری می‌کند، این قدر با ما جنگیده است و ببینید امروز ما کجاییم و آمریکا کجاست.
علم‌الهدی با بیان اینکه امام در مورد روز 13 آبان دو جمله دارند، گفت: جمله اولشان این است که از قول رئیس جمهور آمریکا فرمودند امروز ایران، آمریکا را تحقیر کرده است و امام ادامه دادند "کجای کار هستید؟ این هنوز اولش است، این تحقیر ادامه دارد.
وی گفت: بعد از 32 سال امام و شهدای ما در بهشت هستند و مظلومان ظلم آمریکا در اعلای عليّین قرار دارند، اما برادران و خواهران ما و شما زنده‌ هستیم. جوانان، ‌نوجوانان! چشمتان باز است و امروز آخر تحقیر آمریکا را می‌بینید.
خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: آخر این ذلت حقارت و نفرت است و همچنین  امروز کجای دنیا است که پرچم آمریکا را آتش نزنند و مرگ بر آمریکا نگویند؟ امروز در منطقه این الگوی استکبارستیزی ما به دست مردم افتاده و مردم منطقه را در برابر همه مزدورهای دیکتاتور آمریکا به حرکت درآورده است. 
امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که امام تسخیر جاسوس‌خانه را انقلاب دوم نامیدند، گفت: آن روز کسی نمی‌فهمید منظور امام چیست و می‌گفتند چه طور آن همه مبارزات ما در انقلاب با تسخیر یک جاسوس‌خانه برابر است؟ آن روز که می‌خواستند کلمه امام را تحلیل کنند می‌گفتند مقصود امام این است که این حرکت و هدف جوانان در تسخیر لانه جاسوس خانه هیبت آمریکا را در دنیا شکست، اما امروز معنای انقلاب دوم را ما می‌فهمیم. انقلاب دوم، منطقه را به هم ریخت و جهان را علیه آمریکا تحریک کرد.
علم‌الهدی گفت: خوشبختانه امسال روز استکبارستیزی و 13 آبان را در حالی برگزار می‌کنیم که آمریکا در منتهای ذلت و ناپاکی و انقلاب اسلامی ما در اوج نفوذ و الگوگیری در ملت‌های مسلمان و ملت‌های مستضعف جهان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول