اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

کاخ سیاه آمریکا به‌زودی فرو می‌ریزد

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: یکی از پیام‌های 13 آبان این است که همان طوری که خدا نیز در قرآن کریم وعده داده، کاخ سیاه آمریکا و مشابه آن، مانند خانه عنکبوت سست است و به‌زودی فرو می‌ریزد.

کاخ سیاه آمریکا به‌زودی فرو می‌ریزد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، سیزدهم آبان‌ماه را روز عبرت دانست و اظهار داشت: 13 آبان بیان‌گر این است که افرادی که در مسیر صحیح حرکت کرده و حرکت‌شان حساب‌شده و بابصیرت باشد و در این مسیر سست نشده و نهراسند، به‌طور قطع به نتیجه خواهند رسید.
وی ادامه داد: 13 آبان در تاریخ پربرکت انقلاب اسلامی یادآور سه حادثه بزرگ است که در دو حادثه ابتدایی، آمریکا جنایت، خیانت و ظلم کرد اما در حادثه سوم بخشی از نتایج ظلم و ستمش را چشید و دریافت کرد.
خطیب جمعه طبس افزود: آمریکا در 13 آبان سال 1343، حضرت امام خمینی(ره) را دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید کرد تا شاید بتواند جلوی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد.
وی بیان کرد: در 13 آبان سال 1357 هم جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان که برای اعلام تنفر و انزجار خود از آمریکا و رژیم شاه در دانشگاه تهران تجمع و تحصن کرده بودند به دستور آمریکا و رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: اما در 13 آبان سال 1358 جمعی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) که دریافته بودند در عین حالی که شاه سرنگون شده اما سفارت آمریکا در ایران دست از توطئه برنمی‌دارد، این جاسوس خانه را به تصرف خود درآورده و جاسوسان آمریکایی را دستگیر کردند که در این حادثه آمریکا به ذلت افتاد و پرچمش در زیر پاهای مردم و دانشجویان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: به برکت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و حوادث مشابه در ایران، امروز بیداری و مقاومت، سراسر جهان را فرا گرفته به طوری که حتی در خود کشور آمریکا نیز قیام وال‌استریت شکل گرفته و به تمام دنیا سرایت کرده و به لطف خدا و برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی و تبعیت مردم از ولایت مطلقه فقیه، دیگر آمریکا در سرازیری تند سقوط و نابودی قرار گرفته و این از نتایج توکل بر خداست.
مهاجریان گفت: یکی از پیام‌های مهم 13 آبان این است که همان‌طور که خداوند متعال نیز در قرآن کریم وعده داده، کاخ سیاه آمریکا و مشابه آن، لانه و خانه عنکبوت است و به‌زودی فرو ریخته و از بین می‌رود و تنها قرآن، اسلام، دین و ارزش‌های الهی همواره مستحکم و جاوید می‌ماند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به هیاهوی اخیر آمریکا درباه دست داشتن سپاه قدس در ترور سفیر عربستان در آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مقدس‌ترین و پاک‌ترین نهادها و تشکیلات است که این اتهام دروغ برای دنیا مسخره و خنده‌آور است.
خطیب جمعه طبس ادامه داد: همان ‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، جمهوری اسلامی ایران یکصد سند محکم و متقن در اختیار دارد که بیان‌گر دست داشتن آمریکا در ترورهای منطقه از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز است، و زمانی که لازم باشد با انتشار این اسناد آبروی نداشته آمریکا بر باد خواهد رفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اخیراً شاهد انجام حرکتی غیراخلاقی در یکی از صحنه‌های ورزشی بودیم و علی‌رغم اینکه ورزش اهمیت دارد، اما باید متولیان ورزش نسبت به جلوگیری از این حرکات توجه لازم را داشته باشند.
امام جمعه طبس اضافه کرد: انجام حرکات بی‌ادبانه ورزشکاران پس از گل زدن و در حضور مردم، جزو آداب اسلامی نیست که متولیان ورزش نسبت بی این موضوعات بی‌توجهی کرده و آن را کم‌اهمیت می‌دانند.
وی عنوان کرد: مسئولان باید در مصرف بیت‌المال بسیار دقت کنند چراکه اختصاص پول‌های گزاف در امر ورزش این‌ها را مست می‌کند و این در حالی است که در کشور گرسنه‌گان و بی‌ سرپناهان زیادی داریم.
مهاجریان همچنین ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان تصریح کرد: عید قربان این درس را به ما می‌دهد که باید انسان طمع خود نسبت به دنیا را از بین برده و همه چیز خود حتی فرزندش را در طَبَق اخلاص بگذارد، آن‌گونه که جناب اسماعیل انجام دادند.
این مسئول با بیان اینکه قربانی کردن حیوان در روز عید قربان مستحب و مورد تاکید است، یادآور شد: افرادی که قادر هستند، با قربانی کردن این سنت را احیا کنند و البته در دادن گوشت قربانی به مستمندان و فقرا هم توجه داشته باشند.
خطیب جمعه طبس اضافه کرد: بهتر است ذبح در کشتارگاه‌ها انجام شود که بر شرعی و بهداشتی بودن آن نظارت می‌شود، و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) نیز آمادگی دارد تا گوشت قربانی را بین نیازمندان توزیع کند.
وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه از تمام خانواده شهدا، دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، روحانیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم که در راهپیمایی 13 آبان امسال حضور گسترده و پرشور داشتند تقدیر کرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول