اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

کردستان تجلی‌گاه اراده استکبارستیزی ملت ایران

خبرگزاری فارس: به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امروز در استان کردستان، جوانان و دانش‌آموزان این دیار در 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی،‌ میثاق دوباره یک ملت وفادار را با شهیدان و امام شهیدان به تصویر کشیدند.

کردستان تجلی‌گاه اراده استکبارستیزی ملت ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از کردستان مردم انقلابی کردستان امروز همدل و یک‌صدا با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به دشمنان آزادیخواهان جهان نشان دادند که با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری همچنان در سنگر دفاع از آرمان‌های بلند و ارزشمند انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
امروز در تمام شهرهای کردستان شاهد حضور گسترده و عاشقانه اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان بودیم که با نفس گرمشان سوز سرمای پاییزی را گرمی بهار بخشیدند.
 اقشار مختلف مردم استان کردستان با حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر اقتدار و اتحاد و همبستگی ملت ایران را به تصویر کشیدند و مهری بطلان بر یاوه گویی‌های دشمنان زدند.
امروز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل زنان و مردان اهل سنت و تشیع کردستان همگام و همصدا با هم در آسمان نیلگون این استان پیچید و اتحاد و انسجام مردم شهید پرور این خطه مرزی را در گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان برای جهانیان به تصویر کشید.
امروز دستان زنان و مردان رشید کردستان با دانش‌‌آموزان و دانشجویان این استان گره خورد و صدای رعدآسای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل‌شان آسمان آبی کردستان را به خود لرزانید.
امروز هوای استان کردستان رنگ و بوی دیگری داشت هزاران هزار زن و مرد پیر و جوان این استان همگام با سایر مردم کشور ایران به خیابان‌ها آمده بودند تا انزجار خود را از استکبار جهانی و دستنشانده‌هایش را نشان دهند.
امروز صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم شهید پرور کردستان آسمان را به خود لرزانید و شور شوق جوانان و نوجوانان دانش‌آموز و دانشجو در خیابان‌ها با پرچم و پلاکاردهای که در دستانشانشان حمل می‌کردند خاطرات همیشه زنده 13 آبان را برای همگان تداعی می‌کرد.
از کودکانی که بر دوش پدرانشان پرچم شکوهمند ایران اسلامی را در آسمان تکان می‌دادند تا پیرمردی 95 ساله‌ای که عکس امام (ره) را بر سینه چسبانده بود و با صدای بلند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌گفت، همه و همه نشان از عمق علاقه و عشق قلبی مردم این خطه شهید پرور به انقلاب اسلامی و بنیان گذار آن است.
اقشار مختلف مردم کردستان امروز با شعارهای دشمن‌شکن خود نشان دادند که هرگز از پشتیبانی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دست بر نداشته و از آن تا پای جان حراست و حفاظت خواهند کرد.
به گزارش فارس؛ دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه‌های استان کردستان همپای اقشار مختلف مردم هر چه فریاد داشتند بر سر آمریکا زدند تا نشان دهند که توطئه‌های و سناریوهای مختلف دشمنان هرگز آنها را از انقلاب ناامید و مایوس نکرده و تا پای جان، پای انقلاب ایستاده‌اند.
امروز شعارهای و فریادهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا فضای کردستان را شکست و نشان داد که مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه این استان هرگز انقلاب خود را تنها نمی‌گذارند.
مردم شهرهای مریوان،سروآباد، سقز، بانه، بیجار، دهگلان، قروه و سایر شهرستان‌های این استان امروز هم گام و همصدا با سایر مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی فریاد ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و انزجار از زیادخواهی‌های آنان را سر دادند.

13 آبان امسال سقوط استکبار جهانی را حتمی کرد

نماینده ولی فقیه سپاه بیت المقدس کردستان امروز در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی سرنوشت‌ساز 13 آبان در کنار بیداری اسلامی امروز حاکم بر جهان سقوط آمریکا را حتمی کرد.
حجت‌الاسلام محسن حیدریان با بیان اینکه امسال 13 آبان به دلیل بیداری اسلامی حاکم بر جهان رنگ و بوی دیگری، داشت: تصریح کرد: ملت ایران امسال در حالی 13 آبان را جشن گرفتند، که بسیاری از کشورهای آزادی خواه با الگو گیری از انقلاب ما کانون‌های ظلم و فساد را در کشورهایشان سرنگون کرده‌اند.
وی در ادامه به اهمیت و جایگاه 13 آبان اشاره کرد و گفت: سیزدهم آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف متعالی کشور در راستای مبارزه با استکبار جهانی است.
به گفته نماینده ولی فقیه سپاه بیت المقدس کردستان، حرکت دانشجویان در این روز نشانگر هوشیاری قشر فرهیخته و در میدان بودن جوانان ایرانی بود.
حیدریان با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی است، تصریح کرد: افتخار این روز متعلق به دانشجویان و دانش‌آموزانی که در این روز حماسه‌ای بزرگ آفریدند.
وی با بیان اینکه شعارهای مرگ بر شوروی سابق، منافقین، شعار مرگ بر شاه، و مرگ بر صدام مردم ایران با انحلال و سقوط آنان و با بیداری اسلامی که امروز در جهان حاکم شده بدون شک محقق شده است، خاطرنشان کرد: قطعا و یقینا در آینده نه چندان دور با سقوط آمریکا به طور عملی این شعار محقق خواهد شد.
سیدمحمد حسینی پیرمرد 65 ساله سنندجی نیز در حاشیه راهپیمایی یوم الله 13 آبان در سنندج به خبرنگار فارس گفت: مبارزه با استکبار و دفاع از ارزش‌های اسلامی یک وظیفه دینی و شرعی است و پیر و جوان نمی‌شناسد.
به گفته این پیرمرد سنندجی، انقلاب اسلامی ایران ثمره ایثار و از خودگذشتگی هزاران انسان آزاده است و دفاع از آن وظیفه‌ای بزرگ بر عهده همه افراد جامعه از پیر و جوان است.
وی از 13 آبان به عنوان نماد ظلم‌ستیزی ملت ایران نام برد و گفت: 13 آبان 58 یکی از بزرگ‌ترین و حماسه‌سازترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که خاطرات و حماسه‌های آن هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.
حسینی خاطرنشان کرد: حضور گسترده امروز مردم ایران اسلامی در خیابان‌ها با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان بار دیگر موجب رسوایی استکبار جهانی را به وجود آورد.
احمد محمدی یکی از دانشجویان حاضر در راهپیمایی نیز با بیان اینکه 13 آبان برگ زرینی از افتخارات دانشجویان پیرو خط امام (ره) است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت، در سرتاسر کشور، حرکت‌هایی می‌شد تا جو سیاسی جامعه را ملتهب و پیچیده کند.
به گفته وی، بعدها معلوم شد که مرکز تمامی این فتنه‌ها و جریانات ضدانقلابی، در سفارت آمریکا در تهران است و این در حالی بود که موضع منافقانه آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی مانع از روشن شدن چهره واقعی آمریکا در میان مردم شده بود.
این دانشجوی کردستانی تصریح کرد: در چنین شرایطی امام خمینی، بیانات قاطعی علیه ابرقدرت‌ها و بویژه آمریکا، ابراز فرمودند و خصوصا با ورود شاه به آمریکا فرمان مقابله را به تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب علوم دینی صادر کردند.
به گفته محمدی، با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان از دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، شهید بهشتی و ... گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا، از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.
وی با بیان اینکه در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها، به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزات و غارت‌های خود شدند، تصریح کرد: پس از تسخیر سفارت دانشجویان به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری کردند و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ و در اختیار همگان قرار گرفت.
وی ادامه داد: به محض انتشار این خبر، بسیاری از مردم با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت نمودند.
‌وی حضور در راهپیمایی 13 آبان را گرامیداشت یاد و خاطره از جان گذشتگی و ایثار جوانان و نوجوانان 13 آبان 58 عنوان کرد و افزود: مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می‌پردازند که ملت‌های مستضعف، در اقصی نقاط جهان بیدار شده و علیه حکومت‌های جور به حرکت در آمده اند.
به گفته این دانشجوی کردستانی، در یوم‌الله 13 آبان امسال، دانش‌آموزان و جوانان امت اسلامی، در کنار گرامیداشت این روز حماسی و تاریخی، پیروزی ملت‌‌ها مستضعف بر استکبار را نوید می‌دهند.
 
استکبار از رشد انقلابی جوانان ما می‌ترسد

شاهو صادقی از دانش‌آموزان سنندجی نیز با بیان اینکه حضور چشمگیر جوانان و نوجوان دانش‌آموز کردستانی در این راهپیمایی نشان از رشد انقلابی و عشق قلبی آنان به این نظام الهی است، اظهارداشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار از رشد انقلابی و اسلامی جوانان ایران اسلامی می‌ترسد و برای جلوگیری از این رشد دست به اجرای هر توطئه‌‌ای می‌زند.
به گفته این دانش‌آموز سنندجی، آمریکا باید بداند که جوانان و زنان و مردان ایران همیشه آماده مبارزه با استکبار هستند و تا آخرین لحظات عمر از حیثیت نظام و اصول انقلاب دفاع خواهند کرد.
وی با بیان اینکه 13 آبان نماد پیوند ناگسستنی امام راحل با امت اسلامی و انقلابی ایران است، تصریح کرد: شرکت چشمگیر مردم در راهپیمایی امروز نماد تداوم مبارزه ملت با استکبار جهانی است.
محمدی حضور نسل جوان در راهپیمایی را یکی از شاخصه‌های منحصر به ‌فرد این روز دانست و افزود: حضور در راهپیمایی امروز بیعت دوباره مردم شهید پرور کردستان با شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل است.
ایسان عزیزی 25 ساله نیز در حاشیه راهپیمایی امروز با بیان اینکه 13 آبان امسال با سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود، گفت: ملت همیشه در عرصه ایران با حضور چشمگیر خود بیداری اسلامی جهان را در یوم‌الله 13 آبان امسال به تصویر ‌کشیدند.
وی با تاکید بر اینکه 13 آبان سرچشمه جوشان ظلم ستیزی در جهان معاصر است، تصریح کرد: امروز که در سایه بیداری اسلامی صدای کوبنده آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان جهان را متحول کرده خروش ملت ایران در 13 آبان بسیار سرنوشت‌ساز بود.
به گفته وی، 13 آبان 1358 در روز شمار تاریخ انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب است.
عزیزی تصریح کرد: یوم‌الله 13 آبان، تحولی بنیادی در حرکت استقلال‌طلبانه ملت ایران بود که این واقعه موجب متاثر شدن جهان از این رویداد شد و حس استکبارستیزی را در جهان برانگیخت.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه تک‌تک ما به‌ عنوان یک فرد مسلمان، شرکت در راهپیمایی این روز تاریخی است تا دشمنان بدانند ایران با گذشت سال‌های سال از تهاجام‌های سخت آنها هنوز با وحدت و انسجام هرچه بیشتر آماده شکست آنان است.
وی حضور چشمگیر مردم سنندج در این راهپیمایی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: حضور گسترده مردم سنندج با وجود توطئه‌های دشمنان نشان از بصیرت، آگاهی و ولایت‌مداری مردم این خطه شهید پرور ایران اسلامی است.
سیزدهم آبان ماه هر سال یادآور خاطرات تلخ دوران ستم شاهی بر ملت ایران است؛ تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، شهادت دانشجویان و دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی. سرانجام پس از سال‌ها ظلم و جنایت رژیم پهلوی و حمایت بی‌قید و شرط غرب به ویژه آمریکا از وی تقویت ساواک و دخالت گسترده در امور کشور و تصویب قانون کاپیتولاسیون صبر ملت ایران به پایان رسید و سفارت آمریکا که نقش لانه جاسوسی را پیدا کرده بود توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال شد و 13 آبان به عنوان روز ملی استکبار ستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
................................
گزارش از شیرین مرادی
................................
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول