اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درمیان:

رسالت دانش‌آموزان صیانت از ارزش‌هاست

خبر گزاری فارس: امام جمعه درمیان گفت: مهمترین رسالت دانش‌آموزان در شرایط کنونی خوب درس خواندن و صیانت از دستاوردها و ارزش‌ها در مقابل هجمه فرهنگی استکبار است.

رسالت دانش‌آموزان صیانت از ارزش‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته درمیان با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز اظهار داشت: ترسیم آینده روشن، تقویت روحیه خودباوری و تکریم شخصیت دانش‌آموزان از مهمترین وظایف خانه و مدرسه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه درگیری تاریخی و سرنوشت‌سازی بین ملت‌های مستقل با نظام سرمایه‌داری ضد انسانی وجود دارد، ادامه داد: امروز مستکبران به خوبی دریافته‌اند که اگر ایران جایگاه واقعی خودش را پیدا کند، بساط استکبار و استعمار برای همیشه از جهان برچیده می‌شود.
امام جمعه درمیان گفت: با حرکت ملت ایران در مسیر رشد و توسعه همه جانبه، فرهنگ و اندیشه ملت ایران دنیا را فرا می‌گیرد از این رو طبیعی است که زورمداران همه قدرت خود را برای مقابله با حرکت الهام‌بخش ملت ایران بسیج کنند تا کانون اصلی بیداری ملت‌ها را متوقف و یا سرکوب کنند.
سنجری راستگویی، گشاده‌رویی و انفاق را سه ویژگی اخلاقی امام محمد باقر (ع) برشمرد و تصریح کرد: امام محمد باقر (ع) در گفتار راستگوترین، در دیدار گشاده‌روترین و در بذل جان در راه خدا بخشنده‌ترین مردمان بودند.
وی دوران پس از انقلاب را دارای نوسانات مختلفی دانست و اظهار داشت: امروز مستکبران با تغییر روش در واقع نقاب عوض کرده و با شعار دفاع از حقوق ملت‌ها، آزادی و دموکراسی به دنبال تثبیت سلطه خود و مدیریت تحولات هستند.
امام جمعه درمیان ادامه داد: اگر همه مستکبران جهان از آمریکا و متحدان وی گرفته تا رژیم صهیونیستی و بدخواهان داخلی آنان، تمام قوای  خود را بسیج کنند، نمی‌توانند مانع حرکت ملت به سوی قله‌های آرمانی شده و نمی‌توانند لطمه‌ای به ملت بزرگ و قهرمان ایران وارد کنند.
سنجری راه‌اندازی جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌ها، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و پناه دادن به تروریست‌ها را تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: امروز آمریکا تنها مجرم اصلی در مسئله گسترش و حمایت از تروریسم و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و ممنوعه در جهان بوده و باید در یک دادگاه عادل بین‌المللی محاکمه شود.
وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی یادآور شد: آداب و رسوم جامعه، از شکل لباس گرفته تا نحوه معاشرت مردم با یکدیگر و اخلاقیات همه و همه ریشه در فرهنگ و باورهای فرهنگی جوامع دارد.
امام جمعه درمیان شهادت مسلم بن عقیل و هانی در رور عرفه را نقطه عطف و سرآغاز فاجعه عاشورا دانست و تصریح کرد: غفلت خواص و دنیاطلبی آنان زمینه طغیان طاغوتیان و شهادت ولایت در صحرای نینوا را فراهم کرد.
سنجری ذبح و عیادت از بیماران را از جمله مهمترین اعمال روز عید قربان برشمرد و افزود: ثمره عید قربان تزکیه نفس و بیداری اسلامی است.
وی با بیان اینکه کسی که طرفدار رهبر است باید عاشق امام زمان (عج) باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاشته شده تا پرچم امام زمان (عج) را در جهان برافراشته کند و ولایت فقیه برای این است که دل‌ها و ذهن‌های مردم را به سمت این امام سوق دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول