اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار بوشهر:

شاعران فضای جامعه را از اخلاقیات پر کنند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: شاعران با صمیمیت، همدلی، قدرت، ابتکار، نوآوری، نشاط ، شادابی و امیدواری به آینده که بهترین اخلاقیات مورد نیاز جامعه است با زبان شعر فضای جامعه را از این اخلاقیات پر کنند.‌

شاعران فضای جامعه را از اخلاقیات پر کنند
به گزار خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در بوشهر ‌با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه شعر اظهار داشت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب شعر ثروتی ملی، عظیم و پرثمر برای کشور است و گسترش آن از وظایف دستگاه‌های مسئول و شاعران است.
جهانبخش یادآور شد: شعر آیینی و حماسی که جلوه آن شعر مقاومت اسلامی است ریشه در تاریخ بشریت و اسلام دارد.
استاندار بوشهر گفت: شاعران و هنرمندان حلقه واسط معنادار بین نسل‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نسل علمی کنونی که از نسل افتخار ایران اسلامی به شمار می‌روند، هستند.
وی گفت: بهترین پل ارتباطی بین نسل‌ها هنر است و شعر یکی از تاثیرگذار‌ترین، زیباترین و مهمترین شاخه‌های هنر به شمار می‌رود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که انوار انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفته و وعده الهی و پیش بینی امام راحل محقق شده و براساس پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در آینده‌ای نزدیک به کشورهای اروپایی نیز می‌رسد.
وی تصریح کرد: این مقطع زمانی فرصت بی‌بدیلی برای حضور شخصیت‌های ادبی در وادی مقاومت اسلامی است.
استاندار بوشهر یادآور شد: امروز معماری اندیشه و حرکت در شعر بیداری اسلامی رقم می‌خورد و آنگاه که شعر به قرابت کلام الهی می‌رسد جاودانه و ماندگار می‌شود و این امر وظیفه شعر و شاعر را در عرصه بیداری و مقاومت اسلامی خطیرتر می‌کند.
جهانبخش از برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، رسانه‌ها و شاعران داخلی و خارجی قدردانی کرد.
استاندار بوشهر گفت: بوشهر استانی است که ریشه در تاریخ فقاهت، دین‌باوری و مبارزه حق‌جویانه ملت ایران دارد مبارزاتی که با پیش‌قراولی روحانیت و پرچمداری شهید رئیسعلی دلواری انجام شده است.
وی ادامه داد: مبارزانی که با نثار خون ‌خود و یارانشان در تاریخ ایران جاودانه شدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول