اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 70 شاعر و ادیب کردستان در مریوان صورت گرفت؛

برگزاری همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی

خبرگزاری فارس: با حضور 70 ادیب و شاعر استان کردستان و همزمان با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی در مجتمع فرهنگی و هنری مریوان آغاز شده است.

برگزاری همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح امروز در این همایش اظهار داشت: توجه به جایگاه زبان و ادبیات کُردی به عنوان بخشی از ادبیات غنی ایران اسلامی ضرورت برنامه‌های فرهنگی ـ ادبی این اداره‌کل در سال جهاد اقتصادی بود که به همت انجمن فرهنگی، ادبی مریوان به عنوان یکی از انجمن‌های باسابقه استان در همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی به ثمر نشست.
قباد میمنت‌آبادی با تاکید بر اشاعه فرهنگ نقد منصفانه و مصلحانه در بدنه جریان ادبیات استان، افزود: استان کردستان با استعداد وافری که از حیث وجود ادبا و شعرای فعال کردستانی در خود دارد، نویدبخش احیای جنبش ادبیات ایران اسلامی در فضایی سرشار از شور، نشاط و رقابت سالم فرهنگی است که از گردونه چنین تعاملاتی همچون این همایش می‌توان به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این بخش بیش از گذشته امیدوار بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار داشت: نباید از توطئه و هجمه فرهنگی دشمن در حوزه ادبیات غافل گشت، چرا که دشمن نظام تاب و تحمل ساماندهی وضعیت فرهنگ برگرفته از اصول اسلامی و ایرانی را نداشته و همواره با تهییج احساسات پاک یک عنصر فرهنگی درصدد ایجاد فتنه و تفرقه حلقه‌های مرتبط فرهنگی در ایران اسلامی است و باید پدافند مقابله با این دسته از تهدیدات فرهنگی را نادیده نگرفت.
وی شعور جامعه فرهنگ و ادب استان کردستان را محترم و ارزش‌مدار توصیف نمود و گفت: اینکه منویات فرهنگی مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت زبان و ادبیات کُردی به عنوان سرمایه‌ای ملی را لبیک گفته و با ایجاد بستری مناسب فرصت تخطئه فرهنگی را از منافقان کوردل فرهنگی بزداییم، به معنای زنده نگه داشتن حلاوتی است که در کام مردم کردستان همواره باقی است و آن نسیم جانبخش فرهنگی بود که در اردیبهشت معطر 88 با حضور مقام عظمای ولایت در این سرزمین مجاهدت‌های خاموش جان گرفت.
میمنت‌آبادی در پایان با تقدیر از فعالان ادبی شهر شهید پرور مریوان گفت: تا مادامی که همه ما متولیان فرهنگی اعم از حامی و تولید کننده اثر با تعقل و تدبر فرهنگی و به دور از احساس صرف ناشی از غلیان روح به مدیریت و عملیاتی نمودن تحقق برنامه‌هایی چون همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی همت گماریم، اجازه دست یازی دشمنان نظام به نفوذ در صفوف به هم پیوسته ملت ایران اسلامی و خدشه‌دار نمودن هویت ملی غیرممکن خواهد شد.
شایان ذکر است؛ همایش نقد و بررسی شعر نو کُردی 1از دیروز با حضور بیش از 70 نفر ادیب و شاعر کردستانی در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد مریوان آغاز شده است.
گفتنی است؛ مقالاتی با موضوع آسیب‌شناسی شعر نو کردی، استاندارد کردن شعر نو کردی، چالش یا فرصت نقش و مخاطب و جایگاه نقد بر متون شعر نو کردی، هویت رفتاری در شعر نو کردی، تجربه مدرینته در شعر نو کردی، پوچ‌گرایی و بحران معنا در شعر نو کردی، هستی شناسی در شعر نو کردی، انعکاس و تأثیرات جامعه و فرهنگ در شعر نو کردی، چالش تعهد و خود آیینی در شعر نو کردی مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار گرفته و مورد ارزیابی اعضای هیئت داوران قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول