اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی عنوان کرد:

بهره‌گیری از معیارهای اسلامی در شهرسازی‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: باید در شهرسازی الگو و معیارهای اسلامی همراه با استاندارهای بین‌المللی در نظر گرفته شده است و توجه به این مسئله مهم در قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهره‌گیری از معیارهای اسلامی در شهرسازی‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با شهردار و معاونان شهرداری قم با بیان اینکه قم عظمت خاصی در جهان دارد، تصریح کرد: قم البته در هر عصری جلوه‌های خاص و ویژه‌ای داشته و وجود محدثان بزرگ از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌رود.
وی ضرورت حفظ اخلاق و دین در مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: قم تفاوت‌های ویژه‌ای با شهرهای دیگر دارد و این تفاوت‌ها باید همواره مد نظر قرار گیرد.
‌صافی‌گلپایگانی با تاکید بر اینکه امروز باید زن، مرد، پیر و جوان شهر قم برای همگان الگو باشند و نکات اخلاقی را در شهر رعایت کنند، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، زائرانی که از شهرها و کشورهای مختلف به قم سفر می‌کنند هنگام بازگشت به وطن خود اخلاق نیکو را به عنوان سوغات معنوی به یادگار می‌برند.
وی با اشاره به گزارش شهردار قم در خصوص مدیریت شهری براساس الگوی اسلامی و اداره شهر براساس معیارهای اسلامی گفت: برنامه‌هایی که شهردار قم ارائه کرد، برنامه بسیار خوبی بود‌ و امیدوارم این عملی شده و قم بر براساس الگوهای اسلامی ساخته شود.
این مرجع تقلید جایگاه و قداست شهر قم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: قم شهر اهل بیت(ع) است و سوابق دیرینه این شهر و وجود بزرگان دین از گذشته تاکنون به این شهر جایگاه خاصی بخشیده است و باید امیدواریم با الگو و معیارهای اسلامی و استاندارهای بین‌‌المللی قم به جایگاه واقعی خود دست یابد.
‌صافی‌گلپایگانی خطاب به شهردار جدید قم گفت: این مسئولیت فرصت خوبی است تا شما بتوانید از این موقعیت برای خدمت به مردم استفاده کنید و مسئولیت‌ها در حقیقت این امتحان الهی است.
وی با تاکید بر اینکه باید ورزش‌های همگانی در شهرها و شهرداری‌ها ترویج و گسترش پیدا کند، اظهار کرد: بنده با ورزش مخالف نیستم و البته هیچ کسی نمی‌تواند با ورزش مخالف باشد و همه باید ورزش کنند و این از واجبات است، اما باید تربیت بدنی به معنای صحیح خود مطرح باشد.
این مرجع تقلید ضرورت توجه به سیر اخلاقی در زمینه ورزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اینکه فقط توسعه فعالیت‌های ورزشی را مدنظر قرار بدهید، کافی نیست و باید به نکات اخلاقی در ورزش هم توجه کنید و در این مورد‌ هم حتی ورزشکاران قمی باید بهترین باشند.
‌صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه بگوییم زن قمی ورزشکار معروف رزمی است و آن را به عنوان یک الگو معرفی کنیم هرگز برای این شهر افتخار حساب نمی‌شود، افزود: زن قمی باید در عفت، پاکدامنی و خانه‌داری الگو باشد.
وی خانه داری را اشرف مشاغل دانست، خاطرنشان کرد: برخی اوقات این تصور دیده می‌شود و برخی فکر می‌کنند خانه‌داری شغل نیست، در حالی که در دین مبین اسلام تربیت فرزندان سالم و اسلامی از جمله کارهای مهمی است که همگان نمی‌توانند به این جایگاه دست یابند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه غرب در خصوص توسعه ورزش در جامعه تبلیغات نادرستی می‌کند، تصریح کرد: نباید هرگز فریب تبلیغات نادرست غرب را در خصوص ورزش خورده و باید ارزش‌های حقیقی را در ورزش تبلیغ کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول