اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی:

الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی گفت: رعایت الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این راستا مسئولان باید با همکاری در سطح ملی و منطقه‌ای در این مسیر حرکت کنند.

الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
نعمت‌الله ظریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره افتتاح پارک زیارت در مشهد اظهار داشت: حضور بارگاه منور رضوی در شهر مشهد می‌تواند در گسترش معماری اسلامی تاثیرگذار باشد و به نوعی شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور می‌تواند مروج فرهنگ اسلامی و رضوی در کشور باشد.
وی ادامه داد: نمادهای مختلف هویت دینی باید در مشهد به وضوح دیده شود چرا که این نمادها در هر شهری نشان دهنده دین و مذهب افراد آن شهر است.
وی با اشاره به نمادهای دینی و فرهنگی در پارک زیارت اظهار داشت: شهر اسلامی و مذهبی مثل مشهد باید هم به لحاظ فرم و هم از نظر هویت اسلامی باشد، یعنی معماری اسلامی و هویت اسلامی باهم عجین شوند. 
دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی احداث پارک زیارت در پایتخت معنوی جهان اسلام را کار مهمی دانست و اظهار داشت: این شهر با داشتن فرهنگ غنی دینی، مذهبی،جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی، می‌تواند در صدر شهرهای اسلامی جهان باشد و می‌تواند الگویی بسیار مناسب از لحاظ معماری اسلامی و دینی برای تمامی کشورهای مسلمان و غیرمسلمان تلقی شود.
وی نصب نماد مذهبی در پارک زیارت را عاملی در افزایش الگوی اسلامی ـ ایرانی معماری دانست و افزود: رعایت الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این راستا مسئولان باید با همکاری و انسجام در سطح ملی و منطقه‌ای در این مسیر حرکت کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول