اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری مازندران خبر داد:

راه‌‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در مناطق دوردست مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: کانون در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ کتابخوانی اقدام به راه‌‌اندازی کتابخانه واحد سیار روستایی به مناطق دوردست مازندران کرده است.

راه‌‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در مناطق دوردست مازندران
قاسم عزیززاده گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی برای قشر کودک و نوجوان تامین‌کننده آینده روشنی برای جامعه است، بیان داشت: برنامه‌ریزی برای آینده نسل کودک و نوجوان جامعه باید بر پایه دانش و معرفت باشد و خانواده و دستگاه‌های متولی فرهنگی باید برنامه‌ریزی‌های مشخص و کارگشایی در این‌باره داشته باشند.
وی اشاعه فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ضروری دانست و افزود: کانون پرورش فکری بر اساس وظیفه ذاتی که به آن تکلیف شده در راستای برنامه ادبی و فرهنگی خود کتاب‌های مفید و مرتبط با گروه سنی اعضای خود منطبق با استانداردهای لازم تولید و ارایه می‌کند و با آموزش و نظارت بر نحوه کتابخوانی تلاش در گسترش و درک صحیح از این دوست ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند. 
این مسئول فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه محتوای کتاب، تکنیک ارائه مطلب، صفحه‌آرایی و دیگر موارد فنی عامل بسیار مهمی برای بهره‌گیری بیشتر مخاطب از این ابزار است، تصریح کرد: مطالب و محتوای منتشر شده در کتاب باید بر پایه استانداردهای کیفی و کمی ارائه شود. 
عزیززاده گرجی گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی نوین در کتابخوانی از ابزارهای مفید و موثر در ترویج کتاب و کتابخوانی است و باید در این‌باره به دانش نوین مجهز باشیم. 
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: کانون در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ کتابخوانی اقدام به راه‌‌اندازی کتابخانه واحد سیار روستایی به مناطق دوردست مازندران کرده است.
وی به معرفی برنامه‌های هفته کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری در استان پرداخت و یادآور شد: 64 عنوان برنامه برای هفته کتابخوانی در کانون پرورش فکری تعریف شده که در تجلیل از فعالان عرصه کتابخوانی به ویژه مربیانی که در طرح توسعه کتابخوانی فعالیت داشته، مربیان کتابدار و نیز اعضای کتابخوان نمونه در هفته کتاب تجلیل می‌شوند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در پایان اذعان داشت: از خرداد ماه سال جاری تاکنون 13 هزار و 670 جلد کتاب به مراکز فرهنگی و هنری استان اختصاص داده شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول