اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

اثبات امامت امام علی (ع) ماهیت اصلی عید غدیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: اثبات خلافت و امامت امام علی (ع) که از سوی خدا به پیامبر(ص) وحی شده بود؛ ماهیت اصلی عید بزرگ غدیر خم است.

اثبات امامت امام علی (ع) ماهیت اصلی عید غدیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی در جلسه شورای اداری کنگان اظهار داشت: برگزاری مراسمات مذهبی و مناسبتی امری مهم و لازم است و مسئولان ادارات و نهادها باید اهتمام جدی در این امر داشته باشند.
وی با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم مذهبی در شهرستان کنگان اذعان داشت: هنگامی که در سطح شهر مراسم و مجالس محوری برگزار می‌شود؛ دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در آن حضور پیدا کنند و با نصب پلاکارد، پرچم و بنر به هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن آن کمک کنند.
امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: در برخی از موارد نسبت به برگزاری مراسم شمسی اقدامات ویژه صورت می‌پذیرد ولی به مراسم مذهبی توجه جدی نمی‌شود که این روند باید اصلاح شود.
محمودی با اشاره به اعیاد و مراسم مذهبی ماه ذی‌الحجه بیان داشت: عید قربان که از مراسم مشترک بین شیعه و سنی در شهرستان کنگان است، باید با حساسیت و توجه بیشتر برگزار شود.
وی اضافه کرد: گاهی در ارتباط با غدیر خَلط می‌شود و باید توجه داشت که ماجرای غدیر فقط بیان یک فضیلت نیست.
امام جمعه کنگان گفت: اثبات خلافت و امامت امام علی (ع) که از سوی خدا به پیامبر(ص) وحی شده بود؛ ماهیت اصلی این عید بزرگ است.
محمودی انتخاب شعار مناسب در دهه امامت و ولایت را یکی از بهترین راهکارها برای نهادینه کردن غدیر در جامعه عنوان کرد و افزود: سال گذشته در شهرستان کنگان شعاری با عنوان “هر کنگانی یک پرچم” انتخاب شد که با همیاری مردم آن شعار به شعور تبدیل شد.
وی اظهار داشت: با حفظ شعار سال گذشته؛ امسال نیز، شعار مناسبی با عنوان”اطعام طعام و ثواب فهام” انتخاب شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.
محمودی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که روی این شعار در ایام دهه ولایت و امامت به گونه ویژه‌ای کار شده تا در بین مردم شهرستان کنگان نهادینه شود و به شهرهای مجاور نیز انتقال یابد.
وی عنوان داشت: با بانیان مساجد؛ جلسات و نشست‌هایی در این راستا داشته‌ایم که برخی از آنها برای برپایی این شعار و اطعام، همکاری خواهند داشت.
محمودی گفت: شب شعری که در این باره از سوی فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار گرفته؛ تلاش ارزشمندی است ولی سعی شود اشعار مرتبط با ولایت، امامت و غدیر باشد.
امام جمعه کنگان یادآور شد: ولایت فقیه یک موهبت الهی و ارزشمند برای نظام اسلامی و کشور است و در سایه ولایت همواره پیروز و سربلند خواهیم بود و هیچ قدرتی توان مقابله با ما را ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول