اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در شهرکرد انجام شد؛

بازدید هنرمندان ایران از کانون ایتام امام صادق(ع)

خبرگزاری فارس: اعضای تیم فوتسال هنرمندان ایران با سفر به استان چهارمحال و بختیاری از کانون فرهنگی نگهداری ایتام امام صادق(ع) شهرکرد بازدید کردند.

بازدید هنرمندان ایران از کانون ایتام امام صادق(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیر کانون فرهنگی نگهداری از ایتام امام صادق(ع) شهرکرد ظهر امروز در مراسم بازدید هنرمندان ایران از این کانون، اظهار داشت: در حال حاضر 75 دانش‎آموز در مقطع راهنمایی از خدمات حمایتی این کانون بهره‌مند هستند.
محمد بهرامی افزود: احسان و نیکوکاری در شرع مقدس اسلام دارای جایگاهی بسیار والاست، به طوریکه آیات و روایات بسیاری درباره اهمیت و آثار نیک آن وجود دارد.
وی کمک به نیازمندان را یک وظیفه مهم اجتماعی برشمرد و گفت: درباره اهمیت و ضرورت کمک به نیازمندان، توجه به امور آنان و برآورده ساختن نیازهایشان روایت‌ها بسیار زیاد است، از جمله آنکه «هر کس شب با شکم سیر بخوابد در حالی که همسایه‌اش گرسنه باشد، مسلمان نیست».
بهرامی خاطرنشان کرد: طبیعی است که انفاق و نیکوکاری به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف مسلمان در زندگی، با سختی‌هایی همراه است که بدون تحمل آنها عمل به آن وظیفه امکان‌پذیر نیست.
مدیر کانون فرهنگی نگهداری از ایتام امام صادق(ع) شهرکرد با بیان اینکه در دین اسلام به اکرام یتیمان و دستگیری از آنان توجه ویژه‌ای شده است، گفت: این خصلت نیکوی انسانی آثار و پیامدهای ارزشمندی دارد، چنان که ترک آن به عنوان یک واجب الهی، پیامدهای زیانباری دارد.
وی در ادامه بر حفظ کرامت انسانی نیازمندان تأکید کرد و گفت: ضرورت توجه به حفظ آبروی ایتام و نیازمندان بسیار مهم است.
بهرامی با بیان اینکه وجود کودکان یتیم که پدر یا والدین خود را در طفولیت از دست داده‌اند در هر جامعه‌ای اجتناب ناپذیر است، گفت: این کودکان در همه ادیان الهی مورد توجه بوده و بر ضرورت تعهد نسبت به آنان و امنیت از تجاوز به حقوقشان و ترغیب در جلب دوستی و اظهار لطف به او تاکید بسیار شده است.
تیم فوتسال هنرمندان ایران به‌منظور برگزاری یک دیدار دوستانه با تیم سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری با هدف کمک به بیماران خاص به شهرکرد سفر کرده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول