اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

جمع‌آوری 5.4 میلیارد ریال از محل طرح اکرام ایتام

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 5 میلیارد و 45 میلیون ریال از محل طرح اکرام ایتام در این استان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 5.4 میلیارد ریال از محل طرح اکرام ایتام
ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر چهار درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این میزان کمک 36 درصد از مجموع میزان کمک‌های پیش‎‌بینی شده است، گفت: پیش‌بینی شده بود در این مدت 13 میلیارد ریال در طرح اکرام ایتام جمع‌آوری شود.
رستگار خاطرنشان کرد : طرح اکرام ایتام اکنون پس از گذشت یک دهه از اجرای آن به یک اثر ماندگار فرهنگی تبدیل شده است چراکه در فضای معنوی ایجاد شده نیاز نیازمندان با نیت الهی همنوعان خود برطرف می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر یک شبکه مردمی کارآمد برای دستگیری از ایتام در کشور به وجود آمده است، گفت: آنچه در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور برای تقویت اجرای این طرح پیش‌بینی شده است آن است که بتوانیم با سیاست‌گذاری‌های مناسب و تقویت شبکه‎های کمک‌رسانی مردمی یک الگوی بین‌المللی را در جهان معرفی کنیم.
وی با اشاره اهداف اجرای طرح اکرام ایتام، گفت: فرهنگ سازی و احیای سنت‌های الهی، افزایش عزت نفس و خود باوری ایتام، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استقرار شبکه‌های کمک‌رسانی مردمی، نخبه‌پروری و تحکیم وحدت ملی از مهم‌ترین اهداف و ضرورت‌های طرح اکرام ایتام است.
رستگار عنوان کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب در اجرای این طرح یک سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی و اقتصادی در کشور است چراکه با بهبود شرایط زندگی ایتام از نظر مادی و معنوی استعدادهای آنان شکوفا کرده و از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌مانند.
وی همچنین از جمع‌‌آوری یک میلیارد و 786 میلیون ریال فطریه و کفاره در این استان خبر داد و گفت: از این مبلغ 78 میلیون ریال فطریه سادات و 30 میلیون ریال نیز کفارات بوده است.
رستگار از کسب رتبه نخست شهرستان لردگان در طرح جمع‌آوری صدقات خبر داد و گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 645 میلیون ریال صدقه در لردگان جمع‌آوری شده است که نسبت به میزان پیش‌بینی شده 74 درصد تحقق یافته است.
وی خاطرنشان کرد: شاخه‌های آلونی، فارسان و فلارد به ترتیب رتبه‌های بعدی را در طرح جمع‌آوری صدقات کسب کرده‌اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول