اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت؛

شهرکرد میزبان همایش "در پرتو آفتاب ولایت" می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت همایش استانی در پرتو آفتاب ولایت در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان همایش "در پرتو آفتاب ولایت" می‎شود
پرویز شاهوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: عید قربان و عید غدیر از بزرگ‌ترین و پاک‌ترین اعیاد اسلامی مسلمانان است، که برهمین اساس ایام اعیاد قربان تا غدیر به نام دهه مبارک ولایت نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: مسئله غدیر در اسلام، مسئله‌ای حیاتی و ثمربخش است چرا که در این روز حضرت علی(ع) نه به عنوان یک شخص بلکه به عنوان یک مکتب معرفی شد.
شاهوردی از امامت و ولایت به‌عنوان بزرگترین نعمت در اسلام نام برد و گفت: دشمنان اسلام و ولایت همواره تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه، مردم را از ولایت جدا کنند تا به اهداف پوچ و خیالی خود برسند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دهه ولایت بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی و تبیین این جایگاه مهم است، بیان کرد: عید غدیر، عید اکبر است و باید جشن‌های دهه امامت و ولایت با شکوه بیشتر برگزار شود.
وی با اشاره به نامگذاری عناوین دهه امامت و ولایت، گفت: روز دوشنبه 16 آبان به نام روز عید سعید قربان، توحید، ولایت و اطاعت، سه‌شنبه 17 آبان روز عید ولایت، وحدت و بیداری اسلامی، چهارشنبه 18 آبان ماه روز ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی و پنج شنبه 19 آبان روز ولایت، ایثار و شهادت نامگذاری شده است.
شاهوردی ادامه داد: روز جمعه 20 آبان روز ولایت و عدالت، انتظار، روز شنبه 21 آبان روز ولادت حضرت امام هادی(ع) روز ولایت، امامت و هدایت، روز یکشنبه 22 آبان روز ولایت، اخلاق و سیاست نامگذاری شده است.
وی افزود: همچنین روز سه شنبه 24 آبان روز عید سعید غدیرخم و روز غدیر امات و ولایت و در نهایت روز چهارشنبه 25 آبان روز ولایت و حکومت اسلامی از دیگر عناوین دهه امات و ولایت هست.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان این استان در دهه امامت و ولایت، گفت: برپایی نمایشگاه هنری از مجموعه آثار اعضای کانون، اجرای ویژه برنامه جشن ولایت و امامت با همکاری سایر مراکز، برگزاری همایش ادبی در پرتو آفتاب ولایت، اجرای ویژه برنامه جشن غدیر از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته است.
وی ترویج فرهنگ غدیر در جامعه را موجب تشخیص حق و بصیرت سیاسی دانست و تصریح کرد: توجه به مفاهیم عمیق غدیر باعث عبرت گیری است و غدیر با همه وقایع قبل و بعد از آن نمونه کامل یک جریان الهی در راه هدایت و تکامل بشریت است که برای آگاهان درس‌های فراوانی دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول