اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

فعالیت 50 درصد واحدهای سرب روی کشور در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 50 درصد واحدهای تولیدکننده شمش سرب و روی کشور در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 50 درصد واحدهای سرب روی کشور در زنجان
ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با تمهیدات مورد نظر در تجهیز گمرک زنجان و تجهیز امکانات اداره کل استاندارد زنجان و برخی از مواردی که در دستور کار پیگیری قرار گرفت میزان تعهدات صادراتی استان زنجان در سال جاری 500 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره بر اینکه رشد 100 درصدی صادرات استان زنجان در مرحله نخست دور از ذهن به نظر می‌رسید، خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست استان زنجان بیش از تعهدات خود در زمینه صادرات عمل کرده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: میزان تعهدات بخش صنعت و معدن در سال جاری 270 میلیون دلار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان صادرات در بخش صنعت و معدن در شش ماه نخست سال جاری 145 میلیون دلار از  270میلیون دلار بود، استان زنجان در این بخش از رشد 102 درصدی صادرات برخوردار است.
فغفوری با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری به کل میزان صادرات استان زنجان در سال گذشته نزدیک شده‌اند، ادامه داد کل صادرات استان زنجان در سال گذشته و در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت 280 میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینکه میزان صادرات محصولات استان زنجان در بخش صنعت و معدن در سال گذشته 165 میلیون دلار بوده است، اضافه کرد:‌ در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بالایی را در این زمینه پیش‌بینی می‌‌شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد واحدهای تولید کننده شمش سرب و روی کشور در استان زنجان قرار دارد، افزود: این دو ماده معدنی از جمله تولیدات و محصولات صادراتی استان زنجان محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: هند، امارات، تاجیکستان، آفریقای جنوبی، آلمان،‌ ایتالیا، ترکیه، سوریه، آذربایجان، عراق و عربستان عمده کشورهای مقصد صادرات محصولات استان زنجان محسوب می‌شوند.
فغفوری با تاکید بر اینکه مقرر شده است کالاها به صورت مواد خام صادر نشوند، خاطرنشان کرد: با ایجاد محدودیت در صدور مواد خام به خارج و دادن ارزش افزوده به مواد خام به صورت کالای واسطه‌ای صادر می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول