اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی 4 مرکز ارجاع دانش‌آموزی در شیراز صورت گرفت؛

افزایش 35 درصدی پیگیری سلامت دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: با راه‌اندازی چهار مرکز ارجاع معاینات دانش‌آموزی در شیراز، پیگیری مشکلات سلامت دانش‌آموزان پس از معاینات ویژه دانش‌آموزی 35 درصد افزایش یافت.

افزایش 35 درصدی پیگیری سلامت دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ‌مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی این دانشگاه اظهار داشت: با راه‌اندازی مراکز ارجاع دانش‌آموزی شاهد افزایش در پوشش معاینات دانش‌آموزان اول راهنمایی به میزان 20 درصد و اول دبیرستان به میزان 25 درصد بودیم همچنین با راه اندازی این مراکز، پیگیری دانش‌آموزان مشکل‌دار نیز 35 درصد افزایش یافته است.
رزیتا بخشی زاده افزود: با توجه به تعریف سازمان جهانی بهداشت، بهداشت مدارس مجموعه اقداماتی است که به منظور تشخیص، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی در دانش‌آموزان و کارکنان در مدارس به اجرا در می‌آید.
این مسئول بیان داشت: تحقق این هدف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و پیوسته‌ای است که در گذر از دوران تحصیل در مقاطع مختلف این امکان را فراهم کند تا سلامت دانش‌آموزان در تمام ابعاد پایش شود.
بخشی زاده اضافه کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس انجام معاینات دوره‌ای دانش‌آموزان در سه پایه اول ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان است.
وی گفت: معاینات دانش‌آموزان اول ابتدائی در قالب طرح سنجش دانش‌آموزان در تابستان هر سال انجام می‌شود و سایر پایه‌ها در طول سال تحصیلی توسط کارشناسان بهداشتی و پزشکان مراقبت می‌شوند.
‌کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: با توجه به پراکندگی مراکز بهداشتی، درمانی و تعدد مدارس زیر پوشش در شهر شیراز وجود مراکز ارجاع معاینات یک نیاز مبرم بود که این مهم به همت رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز  و با راه‌اندازی چهار مرکز ارجاع به تحقق پیوست.
بخشی زاده تصریح کرد: چهار مرکز شامل درمانگاه امام رضا (ع) واقع در میدان نمازی، درمانگاه طالقانی واقع در بلوار مدرس، درمانگاه مفتاحی واقع در 500 دستگاه ارتش و درمانگاه امام رضا (ع) گلشن واقع در بلوار مطهری جنوبی مشغول ارائه این خدمات به دانش‌آموزان هستند.
وی در ادامه گفت: در این مراکز معاینه دانش‌آموزان و پیگیری افراد دارای اختلال توسط یک پزشک و یک کارشناس بهداشتی به صورت فعال و با کیفیت انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول