اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

سهم بافت فرسوده مورد بی‌عدالتی قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه از 4هزار هکتار بافت فرسوده در اصفهان تنها احیای 2هزار هکتار آن تصویب شده است، گفت: این بدین معنی است که تنها نیمی از شهر حق استفاده از احیای بافت فرسوده را دارند.

سهم بافت فرسوده مورد بی‌عدالتی قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها پیش‌ازظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر در کشور 110 عضو منتخب دارند، اظهار داشت: یکی از راهکارهای دولت و مجلس برای حل مشکلات استفاده از مجموعه 110هزار نفری اعضای شورا در 33هزار شورای سراسر کشور است.
وی با تاکید به اینکه دولت و مجلس می‌توانند یک‌سری از مسئولیت‌ها را به شوراها واگذار کنند، افزود: مصوبه پارک شهر و یا احیای بافت فرسوده در حال حاضر در شهرها مشکلاتی را ایجاد کرده که اگر مسئولیت اجرای آن بر عهده شورای شهر بود تخصصی‌تر انجام می‌گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه برای اجرای مسائل شهری نیاز به یک مدیریت متمرکز است، تصریح کرد: همین مصوبه احیای بافت فرسوده و شورای شهرسازی یک بی عدالتی را در بافت شهری ایجاد کرده است.
وی با تاکید به اینکه از بیش از 4هزار هکتار بافت فرسوده تنها احیای 2هزار هکتار آن تصویب شده است، ادامه داد: این به معنای این است که نصف شهر حق استفاده از احیای بافت فرسوده را دارند اما نصف دیگر حق استفاده آن را ندارند.
حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: عدالت حکم می‌کرد که مسئولان برای احیای بافت همه نقاط یک تخفیف  25درصدی ساخت و ساز صادر و مجوز احیای بافت فرسوده را به همه نقاط می‌دادند.
وی ادامه داد: آن قسمت از تصدی‌گری‌ها باید به اختیارات شوراها که نمونه تبلور مردم سالاری دینی است، واگذار شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به تعرفه متفاوت آب و فاضلاب در شمال و جنوب شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: نمونه دیگری از این بی عدالتی‌ها همین مسئله است چرا که ما در هر دو منطقه شمال و جنوب ساکنانی داریم، در حالی که این مصوبه از روی تفاوت‌های سطح زندگی در شمال و جنوب تهران برای اصفهان نیز تصویب شد.
وی راحت‌ترین مجموعه که می‌تواند برای مردم تصمیم‌گیری صحیحی کند را شوراها دانست و افزود: هنوز برای تصویب این تصدی‌گری‌ها دیر نشده، اما هر چقدر این اختیارات دیرتر واگذار شود، ضرر و مانع انجام خدمات به شهر بیشتر می‌شود.
حاج‌رسولی‌ها ضمن اینکه خواستار افزایش اختیارات شورای اسلامی و محلی استان شد، بیان کرد: بودجه استان‌ها در کشور باید به مجلس برود و همین امر سبب می‌شود بودجه دیرتر ابلاغ شود.
وی به بودجه استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: چند سالی است که به بودجه استان اصفهان توجهی نمی‌شود در حالی که این استان در مباحث درآمدها در بخش معدل‌های مالیاتی از همه استان‌ها پیشروتر است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به تدوین بودجه سال 91 اشاره کرد و گفت: شورایعالی استان‌ها حضور فعال داشته و شاخصه‌هایی برای بودجه را باید بر اساس آن تصویب کنند.
 
*استاندارد رفتار با تکریم ارباب رجوع ندایم/ سازمان استاندارد آن را تعریف کند
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بعد از استان تهران در بخش درآمدی بیشترین درآمد را دارد، ادامه داد: باید به استان اصفهان در مباحث بودجه‌ای با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی زیادی دارد توجه ویژه شود.
حاج‌رسولی‌ها در بخشی از صحبت‌های خود در آستانه روز استاندارد گفت: ما هنوز استانداردی برای رفتار با ارباب رجوع نداریم و پیشنهاد می‌شود سازمان استاندارد به‌عنوان یک ابتکار یک استاندارد قابل قبول برای رفتار با ارباب رجوع تعریف کند.
وی همچنین به آسفالت برخی از مناطق شهرداری اشاره کرد و گفت: توزیع روکش آسفالت معابر در برخی از نقاط شهرداری یکسان نیست و برخی از مناطق هنوز معابر خاکی است در حالی که در برخی معابر روکش آسفالت ایده‌ال است.
وی تاکید کرد: یک ردیف ویژه برای پروژه‌های حداقلی خدمات باید تعریف شود که برای مناطق کمتر برخوردار در بودجه سال 90 دیده شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول