اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

کاهش هزینه‌های بافت فرسوده در مازندران توافق ملی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به بالابودن هزینه‌های نظام مهندسی و بیمه برای سازندگان بافت فرسوده گفت: باید یک توافق ملی برای کاهش هزینه‌های بافت فرسوده در استان مازندران انجام شود.

کاهش هزینه‌های بافت فرسوده در مازندران توافق ملی می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان مازندران، سید عیسی هاشمی حیدری در جلسه‌ بررسی بافت فرسوده استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران تنها متعلق به مردم مازندران نیست بلکه تمام مردم ایران در فصول سال به نحوی در مازندران برای گذران ایام خود در این استان حضور می‌یابند.
وی با اشاره به نقاط فرسوده استان مازندران تصریح کرد: بافت فرسوده استان لکه سیاهی بر آبادانی مازندران است و برخلاف سایر استان‌های کشور 95 درصد بافت فرسوده مازندران فرسوده و پویا است و جمعیت زیادی را در خود جای داد.
معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد: حل مشکل بافت فرسوده مازندران نیازمند عزم جدی مسئولان ملی است و بسیاری از بافت‌های فرسوده به دلیل عدم نظارت کافی و عدم توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها ایجاد شد.
وی بافت فرسوده مازندران را فاجعه‌آور خواند و عنوان کرد: 5 هزار هکتار بافت فرسوده  در 36 شهر مازندران وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.
هاشمی حیدری با اشاره به تغییر مکان شهرها در برخی از کشورها و نقاط کویری کشورمان خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی و کمبود زمین تنها گزینه پیش‌روی حل بافت فرسوده در مازندران، تخصیص به موقع اعتبارات برای احیای بافت فرسوده است.
این مسئول ادامه داد: شکل‌گیری بافت فرسوده در مازندران بیشتر از نوسازی آن است و باید تلاش کنیم که نوسازی بافت فرسوده را با همکاری بانک‌ها افزایش دهیم.
معاون عمرانی استاندار مازندران در پایان با اشاره به بالا بودن هزینه‌های نظام مهندسی و بیمه برای سازندگان بافت فرسوده اذعان داشت: باید یک توافق ملی برای کاهش هزینه‌های بافت فرسوده در استان انجام شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول