اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

تسخیر لانه جاسوسی موجب شکسته شدن ابهت آمریکا شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از اقدامات تاریخی انقلاب که موجب شکسته شدن هیمنه و ابهت آمریکا شد، دانست.

تسخیر لانه جاسوسی موجب شکسته شدن ابهت آمریکا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله احمد بهشتی امروز در نشست معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد‌باقر(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: ائمه اطهار ‌به ویژه امام باقر(ع) در راه ترویج معارف ناب اسلام تلاش بسیاری داشتند و ما باید الگو‌گیری از ایشان در راه گسترش معارف ناب شیعی با جدیت گام برداریم.
وی با اشاره به خدمات گسترده و شایان توجه امام باقر(ع) به مکتب اسلام به ویژه در بعد تبیین احادیث و روایات بیان کرد: با تلاش‌های این امام همان امروز ما دارای گنجینه‌ای از معارف اهل بیت و احادیث و روایات هستیم و این در حالی است که اهل سنت به دلیل فاصله گرفتن از اهل بیت دستشان خالی است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان و وقایع مهمی که در این روز به ثمر رسیده است، عنوان کرد: یکی از وقایع مهم این روز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به کشور ترکیه است که به دلیل اعتراض و موضع‌گیری امام نسبت به مسئله کاپیتولاسیون صورت گرفت.
رئیس دانشگاه قم گفت: مسئولان دانشگاه‌ها ‌به ویژه مسئولان فرهنگی باید با تبیین وقایع مهم این روز برای دانشجویان نسبت به تبیین زحماتی که برای پیروزی و حفظ این انقلاب کشیده شده است، اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشگاهیان نیز در راه حفظ این انقلاب همانند دیگر اقشار تلاش ویژه‌ای داشته‌اند، اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی اقدامی بی‌نظیر در تاریخ بود که در سال 58 و توسط دانشجویان انجام شد و با این اقدام ابهت آمریکا خورد شد.
آیت‌الله بهشتی تاکید کرد: نسل جوان و دانشجویان ما باید بدانند که هم سن و سالان آنها نسبت به خلق چه افتخاراتی اقدام کرده‌اند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول