اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

آب سد کمال صالح به صورت مناسب در اراک توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با بهره‌برداری از زون جدید طرح جامع شبکه توزیع آب شهر اراک، آب سد کمال صالح به صورت مناسب در شهر اراک توزیع میشود.

آب سد کمال صالح به صورت مناسب در اراک توزیع می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت آ ب و فاضلاب استان مرکزی، عبدالرضا خلیلی اظهار داشت: شهر اراک بر اساس مطالعات طرح جامع آب شهری به 9 زون فشاری جهت توزیع مناسب آب تقسیم بندی شده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای زون چهار فشاری که یکی از این زون‌های 9 گانه از طرح جامع آب شهر اراک است، خط انتقالی به طول 7 کیلومتر به قطرهای 500، 600 و 700 میلی‌متر از جنس چدن داکتیل در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن مناطقی از مسیر کمربند شمالی شامل خیابان‌های کشتارگاه، مشهد، قائم مقام و آیت‌اله غفاری از آب سد کمال صالح بهره‌مند می‌شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: هزینه اجرای این طرح 600 میلیون تومان و هزینه خرید اتصالات، لوله و شیر آلات را نزدیک به یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این خط انتقال توسط دو پیمانکار در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری این طرح به اتمام برسد.
خلیلی در ادامه از افزایش مناطق زیر پوشش سد کمال صالح در شهر اراک خبر داد.
وی گفت: به دنبال آبگیری در مخزن 5 و 10 هزار متر مکعبی از مخازن ذخیره آب شهر اراک از آب سد کمال صالح مناطق مرکزی شهر از خیابان شریعتی به سمت خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید شیرودی تا خیابان امام خمینی(ره)، خیابان شهید رجایی، کوی رضوی و کوی ولیعصر زیر پوشش آب سد کمال صالح قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر اینکه 40 هزار متر مکعب از مخازن توزیع آب آشامیدنی شهر اراک از آب سد کمال صالح آبیگری می‌شوند، اذعان داشت: در حال حاضر 80 درصد جمعیت شهر اراک زیر پوشش آب سد کمال صالح قرار دارد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول