اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای مازندران مطرح کرد:

تشکیل کارگروه آب و فاضلاب در شهرهای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران بر تشکیل کارگروه تخصصی آب و فاضلاب در شهرهای مازندران تاکید کرد.

تشکیل کارگروه آب و فاضلاب در شهرهای مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدتقی حسین‌زاده صبح امروز در نخستین کارگروه تخصصی آب و فاضلاب با اشاره به ضرورت تشکیل این کارگروه در استان به منظور حل و فصل برخی از مسائل پیش‌روی شرکت‌های آب و فاضلاب در موقعیت‌های بحران بر لزوم ایجاد چنین کمیته‌ای در شهرستان‌ها نیز تاکید کرد.
محمدتقی حسین‌زاده همچنین گفت: تشکیل جلسه کارشناسی شده زیرمجموعه این کارگروه از سوی معاونت‌های مختلف شرکت‌های آب و فاضلاب راه حل مناسبی برای بررسی جزیی مشکلات و ورود مسائل کارشناسی شده به این کمیته است.
وی به ابلاغ استانداری مازندران برای تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان سپاه کربلای مازندران، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مازندران است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران انجام برنامه‌ریزی‌های پیش از حادثه برای مراحل پیشگیری و کاهش اثرات، آمادگی و ارائه راهکارها، سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی در تامین آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب سازمان‌ها، مراکز خدماتی، مصدومان و بازماندگان در مرحله مقابله با بحران را از دیگر اهداف تأمین کارگروه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از دستگاه‌های مرتبط و متولی در بعد نظارتی خواستار دقت نظر و توجه جدی شد.
حسین‌زاده با بیان اینکه دستیابی به شرایط مساعد برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی در مراحل ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب از فعالیت‌های مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: آب به‌عنوان کالای اقتصادی بدون جایگزین و استفاده بهینه از آن بر پایه الگوی مصرف محسوب می‌شود که نیاز به گسترش باور همگانی دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از دستیابی به شاخص مطلوب هدر رفت آب در تاسیسات تامین، انتقال و توزیع خبر داد و ابراز داشت: ایجاد بستر و زمینه مناسب برای تنوع بخشی در روش‌های توزیع آب  از مهم‌ترین فعالیت این کارگروه است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرب آب و فاضلاب مازندران نیز با اشاره به وقوع بحران خشکسالی و نیز بحران کمبود آب گفت: بازسازی و تامین امکانات مورد نیاز برای فراهم کردن آب مورد نیاز و دفع بهداشتی فاضلاب مراکز، صنایع و مردم در وضعیت عادی و کمک به بازسازی سایر امور از مهم‌ترین اهداف شرکت آب و فاضلاب مازندران است.
علی امیدیان رعایت اصول مربوط به صرفه‌جویی در مصرف آب در سیستم لوله‌کشی و ترمیم شبکه آبرسانی و فاضلاب، تعمیر منابع و مخازن ذخیره و نگهداری آب را مهم‌ترین عواملی بیان کرد که در مقابله با بحران باید به آن توجه ویژه داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی‌های طولانی مدت ممکن است باعث افزایش نیاز آبی نسبت به حالت عادی شود، تصریح کرد: ایجاد سدها، بندها و خاکریزها برای ذخیره کردن آب‌های جاری، تغییر در الگوی گیاهی مناطق در معرض خطر و استفاده از گیاهانی که دارای مصارف کمتر آب بوده و نسبت به خشکسالی مقاوم‌تر هستند و ایجاد مخازن و استخرهای ذخیره آب در مناطق آسیب‌پذیر سبب کاهش اثرات کم‌آبی می‌شود.
ابدی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه نمونه‌برداری آب از منابع تأمین کننده آب شرب و کنترل کیفیت آب شرب در وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی به عهده این دانشگاه است، گفت: متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی برای کمک در بحران‌های احتمالی در بخش آب و فاضلاب و پرسنل بهداشتی نیز با امکانات آزمایشگاهی، برای کنترل آب آشامیدنی آمادگی لازم را دارند.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول