اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با فارس:

طرح سئوال از رئیس جمهور در خور و شأن نظام نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سئوال از رئیس جمهور در خور نظام نیست.

طرح سئوال از رئیس جمهور در خور و شأن نظام نیست
نصرالله کمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: طرح سئوال از رئیس‌جمهور مدت‌ها است که مطرح شده و کش‌و قوس‌های به‌وجود آمده بر سر حضور و یا حضور نیافتن رئیس‌جمهور در مجلس این طرح را تبدیل به چالش کرده است.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر نظر نمایندگان و پس گرفتن امضاها طی چند مرحله از 110 امضا به 86 و سپس رسیدن آن به مرز 108 امضا و مجدداً تغییر به 75 امضا کار سوال از رئیس‌جمهور را که یک امر ساده و عادی در مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود را به یک چالش بدل ساخته است.
وی اضافه کرد: تبدیل یک امر و حق قانونی ساده مجلس برای گرفتن جواب سئوالات خود از مسئولان دولت به یک سوژه چالش برانگیز خود سبب ایجاد مسائلی از قبیل اعلام استعفای نمایندگان و طرح سئوالات از رئیس‌جمهور در پشت تریبون مجلس شده است که این چالش‌ها به مصلحت و در خور نظام نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نیاز مجلس به گرفتن اطلاعات و پاسخ به برخی از سئولات موجود از جانب نمایندگان، افزود: طرح سئوال از رئیس‌جمهور هدف خاصی جز گرفتن جواب سئوالات برخی از نمایندگان دنبال نمی‌کند و اصولاً انجام چنین اموری از حقوق اولیه و ساده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
کمالیان بیان داشت: آمدن رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی و جوابگویی به سئوالات نمایندگان مردم نشان از تواضع شخص رئیس‌جمهور و روحیه پاسخگویی وی دارد.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام به ایراد پاسخ سئوالات نمایندگان و حضور در مجلس نه تنها لطمه‌ای به موقعیت و محبوبیت شخص رئیس‌جمهور وارد نمی‌کند بلکه موجبات عزت و سربلندی وی را فراهم می‌آورد.

* درب مجلس همیشه به روی رئیس‌جمهور باز است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی همیشه برای صحبت و تبادل نظر رئیس‌جمهور و مسئولان نظام باز است و نمایندگان از حضور ایشان در مجلس بسیار استقبال می‌کنند.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور می‌تواند حتی بدون درخواست طرح سئوال از وی، از مجلس شورای اسلامی وقت گرفته و طی حاضر شدن در مجلس به ارائه توضیح و شرح عملکرد خود بپردازد.
نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که نمایندگان مردم از رئیس‌جمهور پاسخی و توضیحی دریافت نمی‌کنند، طبیعتاً برای دریافت جواب از جانب ایشان اقدام به طرح سئوال از وی می‌کنند.
کمالیان رئیس جمهور را از بالاترین مقامات مسئول در کشور خواند و با اشاره به وظیفه پاسخگویی مسئولان به سئوالات اظهار داشت: واژه مسئول از ریشه سئوال گرفته شده که خود گویای اهمیت پاسخگویی مسئولان است.
عضو کمیسیون عمران مجلس سئوال از رئیس‌جمهور را سبب بالا رفتن قدرت وی عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی مجلس می‌داند که با دولت به تعامل رسیده و تعامل نزدیک مجلس و دولت چرخ حکومت را با سرعت بیشتری به حرکت می‌اندازد.
نماینده مردم قوچان و فاروج با ذکر این مطلب که طرح سئوال از رئیس‌جمهور نمی‌تواند اثری در افزایش مسائل و مشکلات کشور داشته باشد، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همیشه تا آخرین حد ممکن تلاش در اختلاف‌‌افکنی و ایجاد اختلال در نظام دارند و طرح سئوال از رئیس‌جمهور در اقدامات دشمنان ایران نمی‌تواند اثرگذار باشد و به طور مثال در صورت نبود طرح سئوال، تحریمات و تهدیدات کشورهای غربی و آمریکایی در مورد جمهوری اسلامی تغییری نخواهد داشت.
کمالیان گفت: حضور نیافتن رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، این سوالات را از میان نمی‌برد و باید با توجه به مسئولیت سنگین و خطیری که ریاست جمهوری بر عهده دارد، در راستای ارائه پاسخ به سوالات برخی نمایندگان نیز اقدام نمایند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول