اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در چهارمحال و بختیاری؛

روستای سرآقاسید بهسازی می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از بهسازی روستای سر آقاسید از توابع شهرستان کوهرنگ در این استان خبر داد.

روستای سرآقاسید بهسازی می‎شود
محمود عیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: روستای سرآقاسید یکی از روستاهای هدف گردشگری این استان است که با حفظ بافت با ارزش روستایی و فرهنگ بومی بهسازی می‎شود.
وی با بیان اینکه اعتبارات اولیه طرح بهسازی روستای سرآقاسید تخصیص یافته و به‌زودی عملیاتی می‎شود، گفت: روستای شگفت‌انگیز سر آقاسید دارای قابلیت معماری پلکانی بسیار ارزشمند است که ضرورت صیانت از این بافت فیزیکی خاص موجب توسعه گردشگری در استان می‎شود.
عیدی ادامه داد: این روستا دارای 2 هزار نفر جمعیت است و خانه‌ها تماما با خشت ساخته و معماری به صورت پلکانی فشرده است، بطوری که پشت بام منزل پایین به منزله حیاط منزل بالایی است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اجرای طرح‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری منجر به کاهش نرخ بیکاری، آبادانی شهرها و روستاهایی که پتانسیل گردشگری دارد می‎شود که این رونق اقتصادی استان را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری هم اکنون از جایگاه بسیار خوبی در سطح جهانی برخوردار است، گفت: این صنعت علاوه بر درآمدزایی بسیار گسترده موجب نزدیک‌تر شدن ملل، اقوام و فرهنگ‌ها به یکدیگر شده است.
عیدی ادامه داد: هر ساله میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به سفر می‌روند و تقریبا مسافرت به بخشی از زندگی مردم جهان بدل شده است، اکثر قریب به اتفاق صاحب‌نظران عرصه اقتصادی بر این باورند که صنعت جهانگردی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی یک کشور بازی کند.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی روبه افزایش است، گفت: امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است.
عیدی خاطرنشان کرد: این صنعت نه تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد، بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجادکننده مشاغل جدید است.
روستای سر آقا سید با خانه‎هایی تماما با خشت و معماری به صورت پلکانی فشرده در فاصله 140 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
روستای سر آقا سید از نظر فرهنگ پوشاک گویش و آداب و رسوم تقریبا دست نخورده است، این روستا علاوه بر معماری زیبا دارای چشمه‌سارها، باغات میوه و طبیعت سرشار از زیبایی منحصر به فرد در استان است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول