اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی دامپزشکی خراسان رضوی:

لاشه و آلایش دامی غیرقابل مصرف در عید قربان معدوم می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی خراسان رضوی در آستانه فرا رسیدن عید قربان گفت: در راستای سلامت و امنیت غذایی شهروندان، لاشه و آلایش دامی غیرقابل مصرف در روز عید قربان معدوم و از چرخه مصرف حذف می‌شود.

لاشه و آلایش دامی غیرقابل مصرف در عید قربان معدوم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در راستای تامین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی حاصل از ذبح دام در روز عید قربان، اداره کل دامپزشکی این استان بر اساس دستورالعمل ارسالی از سازمان دامپزشکی کشور، تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.
وی برنامه‌ریزی دقیق به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی استان، از جمله ائمه محترم جمعه،جهادکشاورزی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، مراکز بهداشت و ... را از جمله مهم‌ترین محورهای این دستورالعمل دانست و افزود: در این راستا تعامل مناسبی در استان صورت گرفته و موارد لازم در برگزاری جلساتی با حمایت دستگاه‌های یاد شده و استانداری خراسان رضوی در حال انجام است.
اعلمی تصریح کرد: در این زمینه در خراسان رضوی بر انجام کشتار دام، صرفا در کشتارگاه‌های مجاز در سراسر استان تاکید شده است.
معاون فنی دامپزشکی استان، تامین نیروی فنی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناس، کاردان و ناظر ذبح شرعی را از دیگر مفاد این بخشنامه دانست و یادآور شد: اداره کل دامپزشکی، اکیپ‌هایی را در این روز با ترکیب فوق پیش‌بینی و آنها را مجهز به تمام امکانات از قبیل روپوش سفید، ماسک، چکمه و مواد ضدعفونی کننده کرده است.
وی افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر بخشنامه سازمان دامپزشکی، مکان‌هایی برای استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام، خیریه‌ها و دیگر نقاط استان پیش‌بینی شده و نیز در ادارات دامپزشکی استان، همکارانی برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی و ابهام‌ها و اخذ گزارش‌ها حضور دارند تا نیکوکاران و شهروندان در این روز با مشکل کمتری مواجه باشند.
وی با اشاره به رایگان بودن خدمات دامپزشکی در این روز گفت: اکیپ‌های دامپزشکی استان از ساعت هشت صبح تا 14 در محل‌های کشتار دام و خیریه‌ها حضور دارند.
این مقام مسئول افزود: در راستای تامین نیاز شهروندان برای خرید دام زنده، در روز عید قربان، در مشهد، مراکزی با نصب پرده در سطح شهر و نیز مجتمع صنعتی گوشت مشهد واقع در تپه سلام پیش‌بینی شده و با توجه به حضور کارشناسان دامپزشکی، دام‌هایی که علائم غیرطبیعی داشته باشند به شیوه مناسب علامت‌گذاری شده تا امکان فروش آنها به عنوان دام قربانی ممکن نشود.
وی اطلاع‌رسانی از موضوع حلیت گوشت و اهمیت ذبح و نظارت شرعی، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و همکاری با خبرنگاران این رسانه‌ها را از دیگر مواردی دانست که در بخشنامه سازمان دامپزشکی به آنها اشاره شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول