اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اعلام کرد:

عدم اهتمامی برای مهار سیل در خوی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: اهتمام جدی برای مهار سیل و کاهش بلایای سیل در این شهرستان از سوی مسئولان وجود ندارد.

عدم اهتمامی برای مهار سیل در خوی
مؤید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با وجود شرایط بحرانی در شهرستان خوی و با توجه به فصل بارندگی، مسئولان امور آب این شهرستان نگرش یک بعدی به اقدامات پیشگیرانه از جاری شدن سیل از جمله احداث سد الند به دلیل خارج نشدن آب از این شهرستان دارند.
وی از انجام نشدن اقدامات موثر مبنی بر احداث سیل‌بند، کنترل آب‌های سطحی و احداث سد خبر داد و افزود: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به مشکلات ناشی از جاری شدن سیل در خوی داشته باشند و با تخصیص اعتبار از منابع ملی و استانی در حل این مشکل تلاش کنند.
این مسئول احداث سد الند، حفاظت از منابع طبیعی و انجام اقدامات آبخیزداری را از دیگر اقدامات مؤثر برای پیشگیری از سیل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هیچ اقدام موثری از سوی مسئولان این شهرستان انجام نشده است.
وی تصریح کرد: در حال احداث سد غازان از اقدامات اجرایی برای پیشگیری از سیل در خوی است که این سد با پیشرفت فیزیکی کمی همراه است.
این مسئول با اعلام اینکه دو راه برای حل مشکل سیل این منطقه وجود دارد٬ خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌‌ها اجرای طرح‌ آبخیزداری٬ ساخت سیل‌بند و حفاظت از مراتع است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از جاری شدن سیل٬ ساخت دو سد الند و غازان‌چای است٬ گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این دو طرح٬ علاوه بر مهار آب‌های جاری و جلوگیری از جاری شدن سیل٬ باعث حل مشکل کم‌آبی این حوزه نیز می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه مردم دیگر از جاری شدن سیل و تشدید خسارات خسته شده‌اند٬ اظهار داشت: دولت باید برای جبران خسارات و مقابله با بلایای طبیعی به‌ویژه سیل٬ بودجه فوق‌العاده‌ای در نظر گیرد.
هر سال جاری شدن سیل در خوی خسارات جبران ناپذیری به املاک و زمین‌های کشاورزی روستائیان این شهرستان وارد می کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول