اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‎ای گلستان تاکید کرد:

لزوم جامع‎نگری در مدیریت سیل

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‎ای گلستان بر لزوم فرهنگ‎سازی در مدیریت بحران سیل تاکید کرد.

لزوم جامع‎نگری در مدیریت سیل
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، محمد ابراهیم یخکشی در پنجمین نشست هم‎اندیشی مدیریت یکپارچه سیل با محوریت بیمه سیل که در محل آن شرکت برگزار شد، گفت: ایران جزو 10 کشور اول جهان در سیل‎خیزی است و گلستان از این نظر ششمین استان کشور است از این رو بیمه سیل یکی از ضروریات برای جبران خسارات است.
وی اظهار داشت: اقدامات سازه‎ای نقش زیادی در کنترل سیل دارد، اما به لحاظ اقتصادی همه سیل‎ها را نمی‎توان با اقدامات فیزیکی از جمله سد و یا ساماندهی فیزیکی کنترل کرد بدین جهت باید با اقدامات غیرسازه‎ای همچون هشدار سیل و بیمه سیل خطر تهدید سیل‎زدگان را کاهش دهیم.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‎ای گلستان با اشاره به تهیه طرح جامع سیل در استان خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع سیل توسط مشاور با همکاری تمام ارگان‎ها و سازمان‎های دخیل در این امر به پایان رسیده و مولفه‎هایی از آن در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در طرح جامع سیل تمام مولفه‎های سازه‎ای و غیرسازه‎ای کنترل و مدیریت سیل دیده شده و با توجه به اهمیت، اولویت‎بندی شده و هم اکنون بخش‎هایی از آن در حال اجراست.
یخکشی عنوان کرد: تعیین حد بستر و حریم، مدیریت سیلاب دشت و نیز بحث هشدار سیل به عنوان مولفه‎های غیرسازه‎ای در این طرح اولویت دارند و هم اینک بخش‎هایی از آنها در حال اجرا هستند و همزمان طرح‎های آبخیزداری و ساماندهی رودخانه‎ها نیز توسط واحدهای مسئول در حال اجرا هستند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‎ای گلستان عنوان کرد: بیمه سیل یک کار پیشگیرانه است که با نشست هم‎اندیشی سیل با محوریت بیمه قصد داریم یکی دیگر از محورهای طرح جامع سیل را عملیاتی کنیم و با مشارکت همگانی در مدیریت سیل خطر این بلای طبیعی را کاهش دهیم.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول