اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار چالدران خواستار شد:

بسترسازی برای ازدواج جوانان توسط مسئولان

خبرگزاری فارس: فرماندارچالدران گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای ازدواج آسان جوانان بیش از پیش بسترسازی کنند.

بسترسازی برای ازدواج جوانان توسط مسئولان
احمد‌رضا قلی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالدران، اظهار داشت: در راستای زمینه‌سازی برای ازدواج جوانان افراد زیادی از دستگاه‌های مختلفی همت کردند اما، فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این حوزه بسیار چشمگیرتر است و یکی از مهمترین اقدامات فراهم کردن لوازم اولیه زندگی برای زوج‌‌های جوان است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 57 سری جهازیه به جوانان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری برای 50 نفر نوعروس دیگر هم جهازیه تهیه شده و به آنها برای آغاز زندگی مشترک و رفتن به خانه بخت هدیه شود.
این مسئول با بیان اینکه این جهازیه‌‌ها متشکل از لوازم موردنیاز یک زندگی سطح متوسط است، خاطرنشان کرد: برای تدارک دادن هر جهیزیه اعتباری معادل 10 میلیون ریال هزینه می‌شود به طوری‌که یخچال، فرش، وسایل آشپزخانه، اجاق گاز، پتو و ... خریداری می‌شود تا برای آغاز زندگی در اختیار جوانان بی‌بضاعت قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌های گروهی باید در راستای ترویج ازدواج آسان، پایدار و آگاهانه وارد عمل شوند و برای ایجاد این فرهنگ در جامعه به شکل مبسوط نقش‌آفرینی کنند چرا که مسائل مادی و برپایی مراسم‌های باشکوه به هیچ عنوان ارمغان‌آور خوشبختی برای زوج‌های جوان نیست.
این مسئول از همراهی خیران با برنامه‌های مختلف کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: مردم نوع‌دوست و نیکوکار این شهرستان در همه برنامه‌ها و طرح‌ها، صمیمانه شرکت می‌کنند بر این اساس می‌طلبد برای اینکه جوانان بیشتری از خدمت‌های کمیته امداد در راستای تشکیل خانواده بهره‌مند شوند افراد خیر در این حوزه هم مانند سایر بخش‌ها حضور موثر و چشمگیری از خود به منصه ظهور برسانند.
فرماندار چالدران بیان کرد: خانواده از دیرباز تاکنون یکی از مهمترین و در عین حال تاثیرگذارترین اجتماع‌ها در روند رشد جوامع محسوب می‌شود بر این اساس باید ضمن الگو قرار دادن زندگی‌های ساده و بی‌آلایش اولیای دینی، در راستای راهکارهای تشکیل خانواده موفق نیز در جامعه آگاه‌سازی صورت بگیرد.
این مسئول به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ترسیم اقتصاد قوی برای کشور باید ابتدا زیرساخت‌های مختلف آن فراهم شود که تشکیل خانواده‌های موفق یکی از عوامل موثر برای شکوفایی در سایر زمینه‌ها محسوب می‌شود چرا که در آن نیروی انسانی اخلاق‌مدار، مسئولیت‌پذیر توسط والدین پرورش داده می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول