اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ووشوی گیلان خبر داد:

راهیابی ووشوکاران گیلان به تیم‌ ملی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ووشوی گیلان گفت: هفت ووشوکار گیلان به تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های آسیایی ویتنام راه یافتند.

راهیابی ووشوکاران گیلان به تیم‌ ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدامیر نوری‌سادات سه‌شنبه‌شب در جمع اعضای هیئت ووشوی استان با اشاره به درخشش ووشوکاران گیلانی در مسابقات انتخابی تیم‌ ملی، اظهار داشت: در پایان رقابت‌های ووشوی قهرمانی کشور بزرگسالان و انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های آسیایی «هوشی مینه» ویتنام، نفرات برتر در بخش ساندا مشخص شدند.
وی افزود: در وزن 60- کیلوگرم حسن حبیب‌پناه مدال برنز و معین تقوی در وزن 80- کیلوگرم مدال طلا را برای گیلان کسب کردند و به اردوی تیم‌ ملی راه یافتند.
رئیس هیئت ووشوی گیلان ادامه داد: 40 نفر در اوزان 10گانه ساندا جواز حضور در اردوی را به دست آوردند.
وی با اشاره به تیم‌های برتر فرم دوئیلین تالوی مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ‌ملی، گفت: محسن حسن‌زاده، محسن ذوالفقاری و محمدرضا حیدری از گیلان با کسب 9.08 امتیاز پس از تیم اصفهان صاحب سه نشان طلا شدند و جواز حضور به اردوی تیم ‌ملی را کسب کردند.
نوری‌سادات درباره نفرات برتر فرم «دائو شو» تالوی این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: میلاد نصیری از گیلان با کسب 9.30 امتیاز پس از ورزشکاری از چهارمحال و بختیاری مدال نقره را کسب کرد و به اردوی تیم‌ ملی راه یافت.
به گفته وی، نصیری در فرم «چانگ چوان» نیز با کسب 9.12 امتیاز پس از ورزشکارانی از استان‌های چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی سوم شد و برنز گرفت.
این مسئول اضافه کرد: در فرم «دائوشو» محسن نوروزی دیگر ووشوکار گیلانی نیز به مدال برنز دست یافت و ملی‌پوش شد.
وی با اشاره به برنامه‌های این هیئت در سال جاری یادآور شد: برنامه‌های هیئت ووشو استان طبق شاخص‌های فدراسیون و سازمان تربیت بدنی و محورهای خاص تدارک دیده شده است. 
نوری‌سادات، مهم‌ترین این برنامه‌ها را استعدادیابی از طریق تعامل با آموزش و پرورش، ساخت آکادمی ووشو در گیلان، تعیین منابع مالی، توسعه قهرمانی، تمرینات منظم و شرکت در مسابقات مختلف داخلی و برون مرزی، توسعه ووشو در بعد همگانی و... ذکر کرد. 
وی ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها گام محکمی برای پیشبرد برنامه‌های فدراسیون ووشو برداریم. 
رئیس هیئت ووشوی گیلان درباره اقدام‌های صورت گرفته این هیئت اذعان داشت: این هیئت کلاس‌های آموزش رایگان ووشو را زیر نظر مربیان بین‌المللی و قهرمانان و مربیان تیم ملی در رده سنی 6 تا 15 سال در شهرستان رشت برگزار کرده است. 
وی افزود: مدارس، دانش‌آموزان، پایگاه‌ها و اداره‌های کل و شهرستان‌ها و نهادهای مختلف نیز می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.
نوری سادات ابراز داشت: به منظور بسط و توسعه همگانی ورزش ووشو و جذب استعدادهای بالقوه در استان تعداد یک‌هزار عدد کارت آموزش رایگان ووشو در سنین پایه توزیع شد و امیدواریم با حمایت مدیرکل تربیت‌بدنی در زمینه تامین سالن تمرین و هزینه مربیان این فعالیت به روند صعودی خود ادامه دهد.
وی به وضعیت ورزشکاران ووشوکار گیلان اشاره کرد و بیان داشت: طبق آمار، یک‌هزار و 460 ورزشکار زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند در حالی که تعداد زیادی از ورزشکاران ووشو از طریق رشته‌های دیگر بیمه شده و تعداد زیادی از داوران و مربیان این رشته نیز خود را بیمه نکرده‌اند که تذکرات لازم کتبا به آنها ابلاغ شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول