اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رباط کریم تاکید کرد:

ضرورت تبیین نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: با گذشت سه دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، لازم است تا نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و حتی جنگ تحمیلی به درستی تبیین شود.

ضرورت تبیین نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی‌
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینعلی محمدی‌نژاد‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، توانست اقشار مختلف مردمی را با خود همراه کند.
وی افزود: یکی از مهمترین این ویژگی‌ها هدایت انقلاب به دست مرجعیت معظم شیعه است که بیش از 1400 سال شیعیان به آن اعتماد داشته و حتی جزیی‌ترین امور زندگی خود را با احکام نقل شده از سوی مراجع اعظام تقلید هماهنگ می‌کنند.
‌نماینده ولی فقیه در شهرستان رباط کریم تاکید کرد: به همین دلیل اقشار مختلف در حرکت انقلاب حضور داشته و در این میان نقش جوانان و نوجوانان بسیار برجسته است.
محمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این نقش به دو بخش مهم پیش و پس از انقلاب اسلامی تقسیم می‌شود که پیش از انقلاب جوانان و نوجوانان ما همراه با بزرگان انقلاب برای سرنگونی رژیم طاغوت هم صدا شدند.
وی گفت: حوادث مهمی چون سیزدهم آبان و کشتار دانش‌آموزان در زمان رژیم منفور پهلوی نشانه آن است که طاغوتیان به شدت از بیدار شدن جوانان هراس داشتند.

دانش‌آموزان با ایمان وارد جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند

خطیب جمعه شهرستان رباط کریم در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دانش‌آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان سپاه و ارتش به هیچ عنوان نمی‌خواستند از نوجوانان در طول جنگ استفاده کنند.
محمدی‌نژاد افزود: با این وجود دانش‌آموزان با بکارگیری ترفندهای مختلف، خود را به خط مقدم رسانده و نقشی تاثیرگذار در پیروزی سپاه اسلام داشتند.
وی تاکید کرد:‌ نکته مهم درباره حضور دانش‌آموزان در جبهه‌ها این بود که آنها با ایمان خالص و اعتقاد راسخ به انقلاب و امام (ره) علیه ارتش صدام مبارزه می‌کردند.
محمدی‌نژاد گفت: همین اعتقاد باعث می‌شد که نوجوانی چون شهید فهمیده کاری انجام دهد که امام امت (ره) او را رهبر خود خطاب کند.
وی در پایان تاکید کرد: به همین دلیل معتقدم که نقش دانش‌آموزان در جنگ بسیار مهم و حیاتی بود و امروز با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی باید این نقش چه در دوران انقلاب و چه در طول هشت سال دفاع مقدس به درستی بررسی و تبیین گردد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول