اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول وزارت کشور:

کاهش گرایش به مواد مخدر اولویت تحول اجتماعی است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: کاهش گرایش به مواد مخدر از اولویت‌های تحول اجتماعی است.

کاهش گرایش به مواد مخدر اولویت تحول اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نسرین گودرزی ظهر امروز در نشست خبری که در حاشیه کارگاه آموزشی نحوه عملیاتی‌کردن و پایش برنامه استراتژیک ایدز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت اجرای تحول اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
کارشناس مسئول امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور افزود: بر این اساس و در اجرای طرح تحول اجتماعی برنامه، کاهش استفاده از مواد مخدر با توجه به رابطه تنگاتنگی که استفاده مواد مخدر با آسیب‌های اجتماعی دارد در دستور کار و از اولویت‌های اجرای این طرح است.
گودرزی در ارتباط با محورهای اجرای طرح تحول اجتماعی گفت: در اجرای این طرح هشت محور برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.
کارشناس مسئول امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور در ادامه به نقش مواد مخدر در بروز آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف کلان پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و آموزش در ارتباط با مصرف مواد مخدر است.
وی آموزش‌های شهروندی و ارتقای حقوق شهروندان را از دیگر اهداف طرح تحول اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
کارشناس مسئول امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور تاکید کرد: در حوزه آموزش‌های شهروندی و ارتقای آن در حدود 200 برنامه تعریف شده است.
گودرزی در ارتباط با بیماریHIV مثبت گفت: این بیماری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که بر این اساس وزارت کشور نیز در برنامه و کارگروه‌های آموزشی پایش و ارزشیابی این طرح شرکت کرده است.
وی ادامه داد: در طرح پایش و ارزشیابی استراتژیک بیماری ایدز در کشور 23نهاد شرکت دارند که بر این اساس وزارت کشور با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در این حوزه و برای افراد مبتلا وجود دارد دراین طرح ورود پیدا کرده است.
کارشناس مسئول امور اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور تاکید کرد: وزارت کشور یک نهاد سیاست‌گذار است که با توجه به نقش و جایگاه خود به ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی در این حوزه می‌پردازد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول