اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قزوین:

قزوین آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر ندارد

خبرگزاری فارس: دادستان قزوین گفت: استان قزوین جزو معدود استان‌هایی است که آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر ندارد.

قزوین آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، بیان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر برخورد لازم و قانونی را داشته و خواهد داشت.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی در خصوص محکومین مواد مخدر با رعایت موازین قانونی و با توجه به شرایط آنها برخورد می‌کنند بنابراین ارائه احکام باز برای محکومین مواد مخدر با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو است و اگر فردی نیز توانسته در دوران مرخصی خود اقدام به توزیع و یا قاچاق مواد مخدر کند، این فرد از محکومین استان دیگری بوده است.
دادستان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 58 مرکز ترک اعتیاد در شهر قزوین داریم که تنها یک سوم ظرفیت این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین اگر قرار است مجوز جدیدی صادر شود، بهتر است ظرفیت این مراکز به طور مناسب‌تر مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ۸ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد باید تمهیداتی فراهم کنیم تا معتادان دیگر نیز بتوانند از فضای این مراکز ترک اعتیاد استفاده لازم را ببرند.
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: یکی از موانع پیش رو در مراکز ترک اعتیاد برای معتادین موضوع هزینه‌های مالی است چراکه این مراکز خصوصی هستند و هزینه‌های آن نیز بالاست و گاهی برای افراد تامین این هزینه‌ها دشوار است.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص مرکز اقامت اجباری نیز ابلاغیه‌ایی اعلام شده که براساس اعلام قوه قضائیه این ابلاغیه قانونی نیست و در حال حاضر ما برابر مقررات به دنبال وضع آیین‌نامه‌ای هستیم تا در این آیین‌نامه مسائل مختلف از ابعاد گوناگون دیده شود.
دادستان قزوین اعلام کرد: یکی از مسائلی که در استان قزوین مورد توجه است و گاهی موجب اطاله دادرسی می‌شود بحث آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر است که در این آزمایشگاه می‌توان نوع مواد مخدر را مورد آزمایش قرار داد.
وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ما همه استان‌های کشور به این آزمایشگاه مجهز هستند و در حال حاضر قزوین از داشتن چنین آزمایشگاهی محروم است که لازم است در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.
در ادامه استاندار قزوین بیان کرد: در خصوص کارتن‌خواب‌ها و متکدیان لازم است کمیته ویژه‌ایی به صورت جداگانه موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا کار به صورت تخصصی و کارشناسی دنبال شود.
احمد‌ عجم ادامه داد: در زمینه آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر نیز با توجه به مسائل مطرح شده از سوی دادستان و نیاز استان این موضوع لازم است مورد پیگیری قرار گیرد تا استان قزوین نیز بتواند دارای چنین آزمایشگاهی باشد.
وی یادآور شد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد لازم است تا حد امکان از مسائلی که موجب بروکراسی اداری می‌شود، دوری کنیم تا بتوانیم کارها را به طور مناسب و روان پیگیری کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول