اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

افتتاح 40 پروژه ورزشی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 40 پروژه ورزشی تا پایان سال جاری در شهرهای مختلف استان مرکزی خبر داد.

افتتاح 40 پروژه ورزشی در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، خسرو قمری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 90 پروژه ورزشی در استان در حال احداث است که هم‌اکنون 23 پروژه در بخش شهری و روستایی آماده افتتاح و راه‌اندازی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی استان 73 صدم درصد است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه ورزشی استان به 80 صدم درصد افزایش خواهد یافت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در احداث اماکن ورزشی اولویت با امکانی است که بتوان در آن مسابقات کشوری، بین‌المللی و حتی آسیایی و جهانی برگزار شود.
قمری با اشاره به ساخت دهکده المپیک استان گفت: با رفع مشکلات کمیسیون ماده 32  
شرایطی فراهم شد تا بتوانیم برای ساخت این دهکده در برنامه پنجم ردیف اعتباری خاصی در نظر بگیریم.
وی توجه به ورزش همگانی و ورزش روستایی را از اولویت‌دارترین برنامه‌های این اداره کل در سال‌های اخیر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در بخش ورزش روستایی با همه کمبودهایی که در این بخش وجود داشت ما توانستیم به خوبی ورزش را در بین روستاییان نهادینه کنیم به طوری که در حال حاضر بیش از  72 هزار نفر در روستاها به امر ورزش می‌پردازند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: اداره ورزش و جوانان هم ‌اکنون با کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند، اما با تمام این کاستی‌ها موفق به ارائه کارنامه قابل قبولی در رشته‌های مختلف ورزشی شده است.
قمری با بیان اینکه به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان یک نیرو در بخش ورزش فعالیت دارد، اضافه کرد: در سال‌های اخیر اداره ورزش با حجم زیادی از کار و فعالیت روبرو بوده است.
وی توجه به آموزش مربیان و داوران و همچنین حضور مربیان و داوران در سطح فدراسیون‌ها را از دیگر برنامه‌های مهم ورزش استان عنوان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تعداد کل ورزشکاران سازمان‌ یافته استان را 56 هزار ورزشکار عنوان کرد و اذعان داشت: عناوین کسب شده  توسط ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی در نیمه نخست امسال 48 عنوان، عناوین جهانی 13 عنوان و آسیایی هشت عنوان بوده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول