اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول عمر دولت نهم و دهم؛

112 پروژه ورزشی در استان همدان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 112 پروژه ورزشی با حمایت دولت نهم و دهم در استان همدان به بهره‌برداری رسیده است.

112 پروژه ورزشی در استان همدان به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدعبدی افتخاری ظهر امروز در حاشیه سفر هیئت دولت به استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی دولت نهم و دهم 112 پروژه ورزشی در استان همدان به بهره‌برداری رسیده‌ که از این تعداد 100 پروژه مربوط به سه سال اخیر بوده است.
وی ادامه داد: استادیوم 15 هزار نفری شهید مفتح همدان، سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان، پیست اسکی تاریکدره همدان، سالن ورزشی 3 هزار نفری ملایر، سالن ورزشی هزار و 500 نفری بهار، سالن ورزشی 2 هزار نفری رزن، سالن تخصصی ژیمناستیک، سالن 2 هزار نفری کبودرهنگ، خانه کشتی ملایر، خانه کشتی نهاوند و سالن چند منظوره 2 هزار نفری تویسرکان از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در استان همدان به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: همزمان با سفر پر خیر و پرکت رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به استان 8 پروژه ورزشی با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این پروژه‌ها سرانه ورزشی هر نفر در استان همدان به 61 صدم مترمربع می‌رسد.
وی با بیان این که 70 طرح ورزشی در سطح استان در دست اجراست، اظهار کرد: این طرح‌ها با زیربنای 294 هزار و 756 متر‌مربع در سطح استان در حال اجراست که از مهم‌ترین آنها می‌توان به 8 مجموعه تخصصی بانوان در استان، مجموعه ورزشی حاجی‌بابایی شهر مریانج، سالن صخره‌نوردی، استادیوم 5 هزار نفری ملایر، استخر مریانج، استخر لالجین و استخر کبودرآهنگ اشاره کرد.
افتخاری عنوان کرد: مجموعه ورزشی حاجی‌بابایی شهر مریانج یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی کشور است که دارای استادیوم فوتبال به ظرفیت 10 هزار تماشاگر، استخر شنا و شیرجه، خوابگاه ورزشی به ظرفیت 450 تخت و سالن چند منظوره ورزشی است که فردا در سفر هیئت دولت به همدان مورد بازدید وزیر ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: سوابق دیرینه ورزش همدان در صخره نوردی و پرورش استعدادهای استان، مسئولان را بر آن داشت تا یکی از زیباترین سالن‌های ویژه صخره ‌نوردی کشور را در همدان احداث کند، این سالن دارای ارتفاع بسیار بلند با تاج 24 متر به انضمام سکوی تماشاگران به ظرفیت 700 نفر و فضای زیر سکو به مساحت 400 متر مربع و ساختمان جانبی در چهار طبقه شامل فضای مدیریت، خوابگاه، سلف سرویس، سالن‌های بدنسازی و قرنطینه است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به نگاه ویژه دولت نهم و دهم و مسئولان ارشد کشور به ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور و با توجه به دیدگاه دولت خدمتگزار به ورزش قهرمانی و همگانی بانوان در دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان مصوب شد 8 مجموعه تخصصی بانوان در استان احداث شود تا شاهد پیشرفت ورزش بانوان در استان همدان باشیم.
وی اضافه کرد: مجموعه‌های ورزشی بانوان دارای سالن مسابقات چند منظوره و سکوهای تماشاگران و سالن بدنسازی، رختکن مجزا و استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی و رختکن‌های مجزاست و با توجه به استقبال بانوان استان از رشته پر طرفدار فوتبال نخستین زمین چمن مصنوعی ویژه بانوان نیز در این مجموعه‌ تعریف شده است.
افتخاری خاطرنشان کرد: امروز سالن ورزشی بانوان ملایر و سالن ورزشی شعبان نهاوند با حضور وزیر ورزش و جوانان کشور به بهره‌برداری می‌رسد و فردا نیز سالن ورزشی بانوان همدان و سالن مزدقینه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول