اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

ضرورت توجه به اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عوامل پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع شهری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط این استان اجرایی شود.

ضرورت توجه به اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود عیدی ظهر امروز در کارگروه عمرانی و تاسیسات شورای پدافند غیر عامل این استان، اظهار داشت: دستگاه‌های صنایع و معادن، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز برای رعایت عوامل پدافند غیرعامل در طرح‌‎های جامع شهری برنامه‌های خود را به استانداری اعلام کنند.
وی بر ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل از سوی دستگاه‌های مجری تأکید کرد و گفت: برای حفاظت و حراست از شبکه‌های آبی استان، سدها و شبکه‌های برق و گاز رعایت اصول پدافند غیرعامل ضروری است.
عیدی بیان داشت: همچنین لازم است تا دستگاه‌های دولتی برای بهره‌وری مطلوب از ساختمان‌ها در راستای پیشگیری از وقوع حادثه در زمان بحران ضابطه‌های لازم را رعایت کنند.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توجه به پدافند غیرعامل در تمامی زمینه‌ها در استان یک ضرورت است، گفت: ‌توجه به پدافند غیرعامل در ایجاد هوشیاری لازم برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها و توجه به محورهای پایدار توسعه از منظر امنیت و دفاع، نقش مهمی دارد.
عیدی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت:‌ در اولویت قرار دادن موضوع پدافند غیرعامل به اندازه‌ای مهم است که در فرمایشات مقام معظم رهبری برای اسناد بالا دستی به‌ویژه سند چشم انداز، آمایش سرزمین و برنامه‌های میان مدت پنج ساله به آن تاکید فراوانی شده است.
وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل در هفته بلایای طبیعی وظیفه برگزاری مانورهایی متناسب با اقدامات پدافند غیرعامل را دارند. 
عیدی در ادامه با اشاره به اهداف اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل، گفت: کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی، حساس و مهم کشور باوجود حملات خصمانه و مخرب دشمن، استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ از مهم‌ترین این اهداف است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایمنی‎سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری، کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدارسازی زیرساخت‌های حیاتی کشور از دیگر این اهداف است.
وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یک دفاع همه جانبه از جمله در جنبه اقتصادی به شمار می‌رود که نتیجه آن ارتقای امنیت در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول