اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان:

سرعت عامل مهم رانندگی مرگبار گیلان است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان گفت: سرعت مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات مرگبار رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده‌ها و راه‌های گیلان است.

سرعت عامل مهم رانندگی مرگبار گیلان است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد پیش از ظهر امروز در جلسه پلیس راه استان با بررسی دلایل وقوع تصادفات مرگبار در جاده‌های گیلان اظهار داشت: سرعت، اصلی‌ترین وقوع حوادث و تصادفات ترافیکی در جاده‌هاست که کارشناسان عرصه ترافیکی نیز این موضوع را تایید می‌کنند.
وی با بیان اینکه هر روزه حوادث بسیاری در جاده‌های کشور به ویژه گیلان رخ می‌دهد، تصریح کرد: در بیشتر این تصادفات «سرعت» مهم‌ترین نقش را دارد.
رئیس پلیس راه گیلان سرعت بالا در رانندگی را موجب افزایش مصدومیت‌های شدید در صورت بروز سوانح دانست و ادامه داد: سرعت بالا ضریب اشتباهات رانندگی را نیز افزایش می‌دهد.
وی بیشترین تلفات انسانی ناشی از حوادث ترافیکی در گیلان را موتورسواران و عابران پیاده نامید و اذعان داشت: سرعت در مرگ این افراد اثر مستقیم و انکارناپذیر دارد.
جمشاد اضافه کرد: در برخورد خودرو با سرعت 30 کیلومتر در ساعت با عابر پیاده و یا موتورسوار احتمال زنده ماندن برای این دو قشر 90 درصد است و اگر همین حادثه با سرعت 50 کیلومتر در ساعت رخ دهد به احتمال بسیار زیاد فرد حادثه دیده در این تصادف کشته می‌شود.
وی افزایش مقدار کم سرعت در جاده‌ها را موجب بالا رفتن تصاعدی حوادث خواند و ابراز داشت: افزایش 10 کیلومتر سرعت بیشتر از میانگین سرعت مجاز در جاده‌ها خطر تصادفات منجر به جرح را به دو برابر افزایش می‌دهد.
فرمانده پلیس راه گیلان با تصریح بر اینکه راننده در سرعت بالا کنترل خودرو را از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این صورت خطا در واکنش به موقع در برابر خطرات نیز افزایش می‌یابد و شاهد حوادث بزرگ و دلخراش به صورت روزانه در جاده‌های خواهیم بود.
وی موثرترین و بهترین راه کنترل و پیشگیری از حوادث جاده‌ای را کنترل و مهار سرعت رانندگان عنوان کرد و بیان داشت: راننده در گام نخست باید برای حفظ جان خود و دیگران سرعت مجاز و مطمئنه را در جاده‌ها رعایت کند.
جمشاد در ادامه با بیان اینکه بیش از 88 درصد محورهای فرعی و روستایی گیلان آسفالته هستند، اظهار داشت: 60 درصد از تصادفات مهم که منجر به جرح و فوت می‌شود، در این راه‌ها اتفاق می‌افتد.
وی طرح‌هایی مانند راهوران محله را بستری مناسب برای انضباط بخشی ترافیکی روستائیان و کاهش سوانح جاده‌ای عنوان کرد و افزود: هدف کاهش تلفات جاده‌ای و خسارت مالی در جاده‌های روستایی سراسر کشور است.
رئیس پلیس راه گیلان، افزایش سطح آگاهی عمومی در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش حوادث رانندگی را تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: دهیاران به جاده‌های روستایی توجه بیشتری داشته باشند.
وی، تهیه تجهیزات و امکانات، توجه به وضعیت جاده‌ها، نظارت و کنترل بیشتر در نقاط دوردست روستاها و جاده‌های فرعی، رسیدگی سریع‌تر به تصادفات و سوانح رانندگی، ارتباط مناسب با پلیس راه، ارائه گزارش و تعامل به منظور مدیریت ترافیک در حوزه‌های روستایی را از وظایف راهوران محله برشمرد.
جمشاد همچنین عدم ارتکاب سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم حمل مسافر توسط وسایل نقلیه باربری، عدم استفاده از کمربند ایمنی در رانندگی، کنترل و نظارت بر رفت و آمد گله و رمه در محدوده روستا، کنترل و تطبیق گواهینامه رانندگان، کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه کشاورزی و موتورسیکلت‌های روستایی را از دیگر وظایف راهوران محله ذکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول