اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه:

تولید زعفران تربت‎حیدریه با کاهش 30 درصدی روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه گفت: به دلیل تداوم خشکسالیهای پیدرپی تولید زعفران این شهرستان با کاهش 30 درصدی روبه‌رو شده است.

تولید زعفران تربت‎حیدریه با کاهش 30 درصدی روبه‌رو است
عبدالحمید اشراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در همین راستا دولت باید با برنامه‌ریزی بسیار دقیق در برون‌رفت از این مشکلات اهتمام بیشتری ورزد.
مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه افزود:به همین منظور باید چاه‌های مشرف به مزارع زعفران، برای آبیاری این مزارع دراختیار زعفران‌کاران قرار گیرد.
مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه اعلام کرد: زعفران یک محصول بسیار اساسی و مهم است که نیازمند به توجهات بیشتر مسئولان است.
وی با بیان این که همچنین این محصول قابلیت‌های زیادی نیز دارد، توضیح داد: در حال حاضر پژوهش‌گران و دانشمندان ارتباطات زیادی بین این محصول و درمان برخی از بیماری‌ها پیدا کرده‌اند.
اشراقی افزایش سطح زیرکشت را خطری بزرگ برای محصول زعفران دانست و متذکر شد: همچنین در این میان می توان گرانی و کمبود کود را از دیگر مشکلات امر نام برد.
وی به دلایل خطر ناک بودن افزایش سطح زیر کشت زعفران اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر میزان مصرف این محصول در سطح کشور بسیار پایین است.
مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه تصریح کرد: کاهش چشم‌گیر قیمت زعفران توامان به دنبال افزایش سطح زیرکشت این محصول و عدم بازار در داخل و خارج کشور پدید می‌آید.
وی نبود کارگر برای برداشت و پاک کردن زعفران را از علل دیگر بروز مشکلات در این صنعت دانست و ابراز داشت: باید این مشکلات با تدبیر خاص مسئولان به زودی مرتفع شود.
اشراقی اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از زعفران‌کاران برای آبیاری مزارع زعفران خود متوسل به تانکرهای آبرسان شده اند.
اشراقی گفت: همین امر سبب افزایش قیمت تمام شده این محصول و همچنین زحمات برای تولید آن می‌شود.
مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه یاداور شد: در حال حاضر با تانکرهای موجود سهم هر مزرعه زعفران از آب در حدود چهار ساعت است.
مدیرعامل تعاونی زعفران‌کاران تربت‎حیدریه با بیان این که بسیاری از زعفران‌کاران این شهرستان منتظر آبیاری مزارع خود با تانکر هستند افزود: با رفع این مشکل بسیاری از دغدغه‌های زعفران‌کاران تربت‌حیدریه مرتفع می‌شود.
اشراقی بحث آموزش را یکی از اساسی ترین موضوعات در زمینه تولید محصول زعفران برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این زمینه با یک نارسایی بسیار بزرگ روبه‌رو هستیم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول