اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بازرسی گیلان:

مطالبات رهبری ملاک عمل بازرسی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان گفت: امروزه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، قانون و فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری ملاک عمل بازرسی است.

مطالبات رهبری ملاک عمل بازرسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی صبح امروز در جمع مدیران و کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، بازخوانی شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره) در جامعه را مهم خواند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای ظرفیت چشمگیر و عظیمی از نظر الگوسازی برای تمام انسان‌های آزادیخواه و آزادی‌طلب است، افزود: نتایج عظیمی از این چشمه جوشان انقلاب به طور مداوم در حال انتشار است که تحولات اخیر در سراسر دنیا و منطقه یکی از نمونه‌ها و مصادیق این چشمه جوشان است.

* مطالبات رهبری ملاک بازرسی است

این مسئول، احترام به قانون و پایبندی به آن را وظیفه همه مردم به ویژه مدیران و کارگزاران دانست و تصریح کرد: در هر جایی که مشکلی ایجاد می‌شود مقام معظم رهبری نیز تدبیر و شاخص ارائه می‌دهند که عمل به آن تکلیف شرعی است و مشروعیت تمام کارها بر تبعیت از ولایت فقیه استوار است.
وی ادامه داد: امروزه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، قانون و فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری ملاک عمل بازرسی است و اجرای قانون در گرو شفاف‌سازی و تفسیر درست و صحیح از آن است.

* تبعیت از رهبری منشور جهاد اقتصادی است

حسینی با اشاره به سومین سال دهه پیشرفت و عدالت در تبیین سال جهاد اقتصادی گفت: منشور جهاد اقتصادی به عواملی مانند برنامه‌ریزی راهبردی و حرکت با برنامه و نقشه، تبعیت از رهبری، اخلاص در کار و پرهیز از هوای نفسانی، پرهیز از اشتباه، انجام کار به عنوان تکلیف شرعی و ظرفیت‌سازی بستگی دارد.
وی با بیان اینکه معنای پیشرفت در همین نکات نهفته است، ابراز داشت: عدالت در نظام اسلامی زمانی محقق می‌شود که اجرای قوانین و مقررات و پایبندی به آن در سرلوحه کارها قرار گیرد.

* مدیران به جای سوءاستفاده از موقعیت‌ها به مصالح مردم فکر کنند

مدیرکل بازرسی گیلان خاطرنشان کرد: امروزه تمام مدیران باید قدر توفیق بزرگ خدمت‌رسانی به مردم را بدانند و به جای مصلحت اندیشی یا سوءاستفاده از موقعیت‌ها به مصالح و خدمت به مردم فکر کنند تا در آینده پشیمان نباشند.
وی، بازخوانی شاخصه‌های مکتب امام (ره) در جامعه را ضروری دانست و افزود: عقلانیت، عدالت و معنویت سه شاخصه اصلی است که باید در برنامه‌ریزی امور مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با اشاره به جایگاه سازمان بازرسی براساس اصل 174، اذعان داشت: رویکرد سازمان بازرسی بر حرفه‌ای‌گری و بهره‌وری حداکثری، پیشگیری و کمک به دستگاه‌های اجرایی، حضور در قبل از اقدام‌ها و تعامل حداکثری، اعتمادسازی و شفاف‌سازی استوار است.
وی، اقدام‌های بازرسی را برنامه‌محور دانست و تصریح کرد: در ارزیابی‌ها و بازرسی‌ها به مسائل کلان کشور مانند مطالبات رهبری، مطالبات مردم، اسناد فرادستی از جمله سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه‌های پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران توجه می‌شود.

* رعایت قانون باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه رعایت قانون باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، یادآور شد: اگر نظارت وجود نداشته باشد بخشی از قانون معطل می‌ماند.
وی با اشاره به نحوه تشکیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وظایف محوله به آن متذکر شد: کار آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین باید نیروهای توانمند و متعهد عهده‌دار این مسئولیت باشند.
حسینی با اشاره به اینکه مدارکی که از طرف اداره کل فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود نشان دهنده مهارت و تخصص است و حتی با این مدارک می‌توان تسهیلات دریافت کرد، اظهار داشت: باید به مسائل آموزشی و صدور مدارک توجه شود.
وی بیان داشت: آموزش باید فراگیر باشد و با توجه به برون سپاری و واگذاری بخشی از آموزش‌ها به بخش خصوصی نظارت کاملی بر نحوه آموزش صورت گیرد.

* ضرورت رعایت عدالت در تخصیص بودجه‌ها

مدیرکل بازرسی گیلان به رعایت عدالت در تخصیص بودجه‌ها به بخش خصوصی و دولتی و صدور مجوزها اشاره کرد و عنوان داشت: نظارت بر محتوای آموزش و برخورد مناسب مربیان با کار آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است و در جذب افراد کارآموز به ویژه در مراکز شبانه روزی نیز باید دقت شود.
وی، رعایت مقررات در هزینه کرد و حسابرسی به آن، دقت در عزل و نصب و انتخاب افراد امین و متخصص و لایق وهمچنین ثبات در مدیریت و اجرای عدالت را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول