اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ایلام:

450 یادمان دوران دفاع مقدس سندسازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ‌امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: تاکنون 450 نقطه یادمان دوران دفاع مقدس در استان ایلام سندسازی شده است.

450 یادمان دوران دفاع مقدس سندسازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کریم نظری ظهر امروز در نشست با راویان دوران دفاع مقدس در قرارگاه امیر (ع) استان ایلام اظهار داشت: در مجموع 600 نقطه یادمان دوران دفاع مقدس در استان ایلام وجود دارد.
وی ادامه داد: از مجموع 600 نقطه یادمان دوران دفاع مقدس در استان ایلام تنها 450 نقطه آن سندسازی شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: در استان‌های کشور نیز 3 هزار نقطه یادمانی مربوط به دوران دفاع مقدس وجود دارد که 600 نقطه آن مربوط به استان ایلام است.
نظری تصریح کرد: ایلام یکی از آوردگاه‌های دوران دفاع مقدس است که مردمان این دیار 8 سال در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ‌امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: مردمان این دیار  
در طول 8 سال دفاع مقدس در برابر هجوم صدامیان بعثی مقاومت کردند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند.
وی ادامه داد: بیشتر نوار مرزی استان ایلام و حتی شهرهای مختلف این استان درگیر مستقیم جنگ با صدامیان کافر بود.
این مسئول اضافه کرد: این ویژگی‌های منحصر به فرد سبب شده اکنون این استان به عنوان قدم‌گاه شهدا مورد استقبال مسافران و کاروان‌های راهیان‌نور قرار گیرد.
نظری تصریح کرد: از فردا سفر کاروان‌های راهیان‌نور با اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی و دانشجویان بسیجی به مناطق مرزی و جنگی این استان آغاز می‌شود.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ‌امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: این افراد برای بازدید از مناطق عملیاتی شهرستان مهران به استان ایلام سفر می‌کنند.
وی ادامه داد: این استان آمادگی پذیرایی از بسیجیان سراسر کشور متشکل از دانشجویان، دانش‌آموزان و اعضای پایگاه‌های مقاومت در قالب کاروان‌های راهیان‌نور برای بازدید از مناطق عملیاتی است.
این مسئول، هدف از سفر کاروان‌های راهیان‌نور به استان ایلام را آشنایی جوانان با مناطق عملیاتی و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عنوان کرد. 
نظری تصریح کرد: کاروان راهیان‌نور در قالب دانشجویان و دانش‌آموزان از فردا وارد استان ایلام شده و به مدت 20 روز از مناطق عملیاتی و جنگی شهرستان‌ مهران دیدن می‌کنند.
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ‌امیرالمومنین استان ایلام گفت: کاروان‌های راهیان‌نور از مناطق عملیاتی قرارگاه لشگر 11 امیر (ع)، سه‌راهی جندالله، شهر مهران، یادمان ایثار در قلاویزان، منطقه عملیاتی میمک و تپه شهدا دیدن می‌کنند.
در ادامه این نشست نیز در خصوص چگونگی بیان روایات‌های جنگی مناطق عملیاتی و نقطه یادمانی و خاطرات دوران دفاع بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول